جلسه شورای فرهنگ عمومی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان در شهرستان هندیجان برگزار شد
جلسه شورای فرهنگ عمومی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان در شهرستان هندیجان برگزار شد
چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 19:49:16
صبح ملت نیوز
به گزارش خبرنگار صبح ملت از هندیجان در ابتدای این جلسه حجت الاسلام حسینی ضمن تسلیت ایام اسارت کاروان آل الله ع ، اربعین را تجلی پیروزی و تکامل و جاودانگی قیام حسینی دانست و گفت این نجاح و کمال بواسطه جهاد تبیین دو پیام آور بزرگ کربلا یعنی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، و علیرغم تلاش مذبوحانه دشمنان در محو نام اهلبیت(ع) و نابودی دین اسلام، حاصل شد.

ایشان هدف عالی قیام حسینی را رهانیدن مردم از جهالت دانست و گفت اربعین مظهر دست‌یابی به این هدف عالیست و بدترین و تاریک ترین جهالت عدم شناخت امام و مقامات و شئون الهی اوست.

امام جمعه هندیجان همچنین ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت افتخارآفرین آزادگان به میهن اسلامی ایران گفت دو مناسبت در تاریخ انقلاب و ایران از برجستگی، تابناکی و عطر و بوی خاصی برخوردارند و دو روز الهی به معنای واقعی کلمه هستند و آن دو مناسبت یکی 12 بهمن بازگشت بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ره پس از سالها تبعید به کشور بود و دیگری 26 مرداد بازگشت آزادگان عزیزمان پس از سالها اسارت به وطن بود که این دو مناسبت توانستند حس زیبای شادی و شُکر را تواَمان در سراسر جامعه اسلامی ما بوجود آورد و چشم و دل مردم ما را روشن نمایند.

حجت الاسلام حسینی در رابطه با پایان جنگ تحمیلی، تدبیر بنیانگذار بزرگ انقلاب در خصوص پافشاری بر معرفی متجاوز در مجامع بین المللی را حاکی از دوراندیشی و حکمت آن رهبر و اندیشمند اللهی دانست.

در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی از یکی از آزادگان هندیجان با تقدیم لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.
 
امام جمعه هندیجان با اشاره به در پیش بودن برگزاری چهارمین همایش پیرغلامان و خادمان حسینی این همایش را فرصتی مناسب برای بازشناسی جایگاه مجالس حسینی و تجلیل از دو ماه خدمت و نوکری خادمان و پیرغلامان حسینی دانست.
 
در پایان پس از بحث و تبادل نظر مصوباتی در خصوص موضوعات جلسه به تصویب رسید.
خبرنگار میترا شعبانی

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/100084/جلسه-شورای-فرهنگ-عمومی-به-مناسبت-سالروز-بازگشت-آزادگان-در-شهرستان-هندیجان-برگزار-شد
بستن   چاپ