رادیو خبری صبح ملت ویژه شهرستان دزفول منتشرشد
رادیو خبری صبح ملت ویژه شهرستان دزفول منتشرشد
جمعه 11 شهريور 1401 - 10:27:40
🔹کمک 10 میلیارد ریالی خیران برای مرمت پل باستانی دزفول

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با بیان اینکه پل باستانی متعلق به همه مردم است، گفت: سال گذشته پیمانکاران ساخت و ساز ابنیه تاریخی اقداماتی به ارزش 10 میلیارد ریال به صورت رایگان در راستای مرمت پل باستانی دزفول انجام دادند.

به گزارش ایرنا، عباس چراغ چشم روز چهارشنبه ٩ شهریور ماه  در جریان بازدید از طرح مرمت پل باستانی دزفول، این پل را همانند جندی شاپور دارای ارزش تاریخی فراوان دانست و افزود: پل قدیم، هزینه‌های زیادی دارد که انتظار می‌رود مردم برای حفظ، احیا و نگهداری آن کمک کنند.

وی ادامه داد: انجمن خیرین میراث فرهنگی به عنوان یک موضوع جدید به صورت پایلوت و آزمایشی در شهرستان دزفول به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان تاسیس و مراحل ثبت آن طی شده است.


🔹چهار طرح تحقیقاتی، آموزشی و خدماتی در صفی‌آباد دزفول بهره برداری شد

فرماندار ویژه دزفول در آیین بهره برداری از آزمایشگاه تشخیص و ردیابی محصولات کشاورزی تراریخته در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد گفت: این مرکز با حجم سرمایه گذاری 12 میلیارد ریال احداث شده و برای یک نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

علی فرهمندپور افزود: این آزمایشگاه زیرنظر پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشور است و محصولات کشاورزی وارداتی به کشور از طریق بنادر جنوب را از نظر تراریخته بودن ارزیابی و مجوز قانونی برای محموله صادر می‌کند.

🔹طرح 64 واحدی مسکونی در دزفول بهره برداری شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول در آیین بهره برداری از این واحدهای مسکونی گفت: این واحدهای مسکونی توسط شرکت تعاونی دلاورمردان دز و کرخه احداث شده اند و مربوط به تیپ حضرت مهدی(عج) و لشکر هفت حضرت ولیعصر(عج) هستند.

مجتبی ظفری با بیان اینکه در جریان ساخت این واحدهای مسکونی 167 نفر مشغول کار شد، افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی افزون بر 200 میلیارد ریال میلیارد ریال هزینه شده که اکنون ارزش آنها نزدیک به 600 میلیارد ریال است. 


🔹فرماندار دزفول: برای خلع ید اراضی راکد با هیچکس تعارف نداریم

علی فرهمند پور در این رابطه گفت : هر کس که ظرفیت یا زمینی از دولت گرفته ولی با گذشت پنج سال هنوز کاری انجام نداده باید زمین را پس بدهد.

وی فرصت‌ها و ظرفیت‌های دولت را محدود دانست و ادامه داد: در این زمینه با هیچکس تعارف نداریم تا آنجا که برای یک زمین تا دیوان عدالت اداری رفتیم و زمین را خلع ید کردیم. 

فرماندار ویژه دزفول اظهارداشت: برخی خلع یدها در حوزه شهرستان هستند و ما می‌توانیم نسبت به آنها اقدام کنیم ولی برای برخی دیگر باید در استان کمیسیون تشکیل و در این زمینه تعیین تکلیف شود.


🔹افزون بر 2 هزار میلیارد ریال برای طرح‌های هفته دولت در دزفول هزینه شد

 علی فرهمندپور روز یکشنبه 6 شهریور ماه، در آیین بهره برداری از طرح تولید نایلکس و نایلون‌های کشاورزی در شهرک صنعتی شماره یک دزفول افزود: یکی از مهمترین طرح‌های هفته دولت بهره برداری از هشت مدرسه خیرساز است که به طور کامل توسط مجمع خیرین مدرسه ساز احداث شده‌اند.

وی افزود: طرح‌های هفته دولت در مجموع بیش از 300 نفر به طور مستقیم و 200 نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی دارند.

🔹ضعف اینترنت و قطعی مکرر تلفن باعث گلایه مردم بخش مرکزی دزفول شد

 حجت الاسلام والمسلمین فیض الاسلام به مسکن مهر شهرامام که سال ها نیمه ساخت رها شده است اشاره کرد و گفت: مسکن مهر شهرامام هنوز آن طوری که باید ساخته شود درست نشده و مردم پول خود را گذاشته اند و شده مسکن بی مهری که مسئولین امر پیگیر این قضیه شوند. خیلی ها واقعا بابت این مساله دچار گرفتاری ومشکلات شده اند.

🔸امام جمعه شهرامام به ضعف اینترنت و قطعی مکرر خطوط تلفن در بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: این مشکل بارها پیش آمده و سبب گلایه مردم شده چرا تمام امکانات باید در شهرستان باشد و چرا بعضی از مسئولین حاضر نیستند  حتی به مردم سری بزنند.و پای درد دل آنها بنشینند.

وی گفت: مسئولین فکری به حال مردم کنند و تمام امکانات را مختص به شهرستان نکنند و بعضی از امکانات را به بخش و روستا ها بیاورند.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/100893/رادیو-خبری-صبح-ملت-ویژه-شهرستان-دزفول-منتشرشد
بستن   چاپ