رفع تصرف 4800 هکتار از زمین‌های ملی در استان خوزستان
رفع تصرف 4800 هکتار از زمین‌های ملی در استان خوزستان
جمعه 23 دي 1401 - 03:36:27
صبح ملت نیوز
علی دهقانی در نشست شورای حفظ بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با تاکید بر نظارت بیشتر مدیران در صیانت و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و رصد مستمر این اراضی در راستای جلوگیری از تجاوز و تعرض به عرصه‌های متعلق به بیت‌المال، اظهار داشت: چهار هزار و 800 هکتار از زمین‌های ملی به ارزش ریالی بیش از 35 هزار میلیارد ریال، در راستای برخورد با متجاوزان به حقوق بیت‌المال، در 9 ماه امسال با پیگیری‌ صورت گرفته و دستور و احکام قضایی صادر شده، رفع تصرف شده و به دولت بازگشت.

وی افزود: نخستین وظیفه دستگاه‌های متولی در این زمینه، اجرای اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از تصرف، تجاوز و تخریب اراضی ملی و دولتی است و چنانچه این اقدامات به موقع انجام نشود در گام بعدی باید در چارچوب قانون به صورت قاطع و اثرگذار با متخلفان برخورد شود.

دهقانی گفت: نبود نظارت صحیح، سهل‌انگاری، توجه نکردن و حضور نیافتن به موقع و نبود گشت‌زنی‌ در اراضی و هرگونه ترک فعل در مدیریت این منابع که به صورت امانت در دست مدیران است، قابل پذیرش نیست ومورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: از میزان اراضی که رفع تصرف شده و به دولت بازگردانده شد سه هزار و 442 هزار هکتار مربوط به اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان، یک هزار و 262 هکتار مربوط به اراضی اداره کل راه و شهرسازی و 113 هکتار آن نیز مربوط به اراضی حاشیه رودخانه‌ها و سواحل زیرنظارت سازمان آب و برق خوزستان است.

وی گفت: در این مدت 264 مورد قلع و قمع نیز به استناد تبصره 2 ماده 10 و اجرای احکام صادره صورت گرفت و 54 حلقه چاه غیرمجاز نیز مسلوب المنفعه شد، ضمن آن که با تشکیل 19 فقره پرونده در حوزه تخریب محیط زیست و برخورد با متخلفان، 97 هکتار از این اراضی نیز به دولت اعاده شد.

دهقانی بیان کرد: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی و مقابله با روند تخریب باغ‌ها نیز 15 فقره پرونده در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغات تشکیل و 19 هزار و 200 متر از این اراضی به وضع سابق برگشت.

خبر:پویا چهارلنگی 

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/103524/رفع-تصرف-4800-هکتار-از-زمین‌های-ملی-در-استان-خوزستان
بستن   چاپ