نگاهی به انیمیشن بچه زرنگ به قلم حمید عبدالحسینی
نگاهی به انیمیشن بچه زرنگ به قلم حمید عبدالحسینی
يکشنبه 16 بهمن 1401 - 10:48:19
نگاهی به انیمیشن بچه زرنگ 
به بهانه نمایش در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر 

ساخت فیلم های انیمیشن در سینمای ایران پدیده ی نوپایی ست که شاید عمرش به یک دهه و اندی برسد اما با همین مدت زمان کوتاه شاهد رشد چشمگیر این صنعت علی رغم محدودیتهای موجود هستیم و شاهد مثال آن فیلم بچه زرنگ می باشد که در دوره چهل و یکم جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفته است . 
بچه زرنگ تقریبا تمام المانهای یک فیلم انیمیشن در اشل جهانی را داراست از فیلمنامه ای پرکشش و حادثه محور تا تنوع شخصیتها و کاراکترسازی محبوب کودک و نوجوان و همین طور تنوع بصری و لوکیشن و حتی موسیقی و طراحی صداها و افکتها همه درخدمت یک فیلم مفرح و جذاب برای مخاطب هدف می باشد . 
خوشبختانه از حیث تکنیکی و فنی نیز با به کارگیری متدهای روز در تصویرگری شاهد تلفیق مناسب بخشهای زنده و رئال در موقعیتهای جغرافیایی با قسمتهای پویانمایی و حضور کاراکترها در بخشهای متفاوت هستیم که بر غنای زیبایی شناسی کار افزوده است . پایان بندی اثر نیز کوشیده ضمن وفاداری به مولفه های قصه و درام به وجه قهرمان پردازی و همین طور اشارات مذهبی و اعتقادی نیز بپردازد و بار آموزشی و محتوایی لازم را نیز در لابه لای قصه جانمایی کند . 
بچه زرنگ یکی از امیدهای گیشه ی سینمای ایران در سال آینده محسوب می شود و می تواند موید این موضوع باشد که سرمایه گذاری کلان و عمده و اختصاص بخش وسیع تری از ظرفیتهای اکران به چنین محصولاتی کاری واجب و ضروری محسوب می شود کما اینکه موفقیت فیلم های انیمیشن قبلی نیز خود گواه چنین ادعایی ست . 
حمید عبدالحسینی  - صبح ملت نیوز

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/104050/نگاهی-به-انیمیشن-بچه-زرنگ-به-قلم-حمید-عبدالحسینی
بستن   چاپ