سردار رئوفی نژاد بمناسبت سالگرد عملیات فتح المبین :
گلایه ی سردار رئوفی نژاد فرمانده تیپ‌ولیعصر(ص)دزفول در دوران دفاع مقدس از تحریف واقعیتها در عملیات فتح المبین
جمعه 4 فروردين 1402 - 21:37:08
پایگاه خبری صبح ملت
یادداشت/
✍️ مریم مفتوح

سردار سرلشکر پاسدار عبدالمحمد رئوفی نژاد پنجشنبه شب به مناسبت گرامیداشت عملیات غرورآفرین فتح‌المبین و بزرگداشت سرداران شهید حاج محمدحسین کوسه‌چی و عظیم محمدی‌زاده از فرماندهان لشکر هفت حضرت ولی عصر (عج) در دوران دفاع مقدس در حسینیه ثارالله دزفول، اشاراتی در مورد تحریف و تبعیض های فراوان و آشکاری که در حق یگان های عمل کننده و افراد دخیل در این عملیات صورت گرفته داشته و اظهارنمودند:
 
دزفول و دزفولی‌ها 20 ماه از ابتدای جنگ تا زمان وقوع عملیات فتح‌المبین در زمینه‌سازی، شکل گیری و اجرای آن نقش کلیدی داشته‌اند.
ایشان در ادامه افزوده اند که:

"عملیات فتح‌المبین با نام دزفول و مردم این شهر عجین شده است."

سردار رئوفی نژاد به موضوعی اشاره نموده اند که جسته و گریخته از سوی برخی رزمندگان ، افراد مطلع و کارشناس و....تا کنون بارها بیان شده بود.

اینکه از نهادهای دست اندرکار توقع می رفت که خیلی زودتر پاسخی به این تحریفات داده و واقعیتهای دوران جنگ تحمیلی را آنچنان که اتفاق افتاده مستندنگاری کنند واقعیتی است که متاسفانه حساسیتی در موردش آنچنان که باید دیده نشده است .

لذا اشاره ی صریح ، و بجای سردار رئوفی نژاد که اکنون در سمت مشاور عالی فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) انجام وظیفه می نمایند بسیار بجا و شایسته می باشد .

برخی را تصور بر این است که اشاره و تاکید بر  نقش شهر ها و مردمش و یا رزمندگان منتسب به شهری خاص در  جنگ تحمیلی به نوعی رواج  قومگرایی و یا قبیله گری باشد،  و اظهارات سردار رئوفی نژاد را در مورد نقش بی بدیل 
دزفول و فرزندان جان برکفش در عملیات فتح المبین ناشی از این دیدگاه تصوّر کنند،
که البته این تصوّر  بسیار بدبینانه و خلاف واقع است .
کاملا آشکار است که بیان واقعیت های تاریخی آنطور که اتفاق افتاده جزء اصول اولیه ی تاریخنگاری و‌مستند نگاری است و این وظیفه ی بزرگی است که در قبال تاریخ بر گردن افراد دست اندرکار و‌مطلع و در صحنه است.

شاید برخی تصورشان این باشد که نقش فلان شهر و دیار در فلان و یا بهمان عملیات در دوران دفاع مقدس چه دردی از دردها و مشکلات مردم ان شهرها دوا می کند ؟؟؟

اما اینکه بخاطر مشکلات عدیده ی مردم در سراسر ایران و از جمله دزفول واقعیتهای تاریخی جنگ نادیده گرفته شود و اکنون در برابر اعتراض به تحریف برخی واقعیتهای تار یخ جنگ و روشنگری سردار رئوفی معترض بود یا حتی در مقابل تحریف واقعیتهای آن دوران  بی تفاوت بود بدور از انصاف و مروت است.

سالهاست آشکارا شاهد تحریف روایت های واقعی جنگ توسط برخی هستیم.
 اینکه اکنون و پس از گذشت 4دهه از جنگ تحمیلی سردار رئوفی نژاد که خود در وسط معرکه جنگ حضور داشته و از طراحان عملیات ها و فرماندهان جنگ بوده واقعیتی از واقعیتهای جنگ را آنطور که اتفاق افتاده روایت نموده  و واضح و روشن به این تحریفات عکس العمل نشان داده و دست به  روشنگری زدند 
نیاز تاریخ و مطابق با اصول اولیه و صد در صدی ثبت وقایع تاریخی بوده که  بسیار شایسته و بایسته است .

وقتی شاهد هستیم برخی افراد و یا شخصیت ها و مسئولینِ برخی نهادها بر اساس بغض و تکبر و یا بر اساس بی اطلاعی و یا بخاطر مصادره کردن افتخارات و موفقیتهای برهه ای اساسی از دورانی خاص از انقلاب یعنی دوران جنگ و یا برخی چون منفعت طلبان خود شیفته که می خواهند بزور خودشان را و یا شهر و دیارشان را مطرح کرده و از این نمد برای خود کرسی ریاست بدوزند
 علنا و آشکارا به تحریف تاریخ دفاع مقدس می پردازند،
چرا باید اجازه داد تا بیان واقعیتهای تاریخیِ بوقوع پیوسته دستاویز دنیا طلبی و خودشیفتگی برخی از نااهلان گردد؟

آیا این قبیل تحریفات ،تحریف واقعیت مسلم تاریخی بنفع افراد و اشخاص نیست؟ آیا باید اجازه داد تاریخ چه خوشایند و‌چه ناخوشایند دستاویز افکار و اهداف و احساسات عده ای قرا  گیرد ؟
بیان روایت های درست تاریخی ،  بدون بغض و کینه ، بدون منفعت طلبی و..‌وظیفه ی تمامی راویان ، مطلعان ، پژوهشگران و.. هر کشوری است ، بکوشیم روایتگرانی صدیق و بی باک باشیم‌./انتهای پیام

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/106779/گلایه-ی-سردار-رئوفی-نژاد-فرمانده-تیپ‌ولیعصرصدزفول-در-دوران-دفاع-مقدس-از-تحریف-واقعیتها-در-عملیات-ف
بستن   چاپ