گزارش تصویری از باغ وحش آزاد دز ( دزفول ) اولین و بزرگترین مدرسه محیط زیست و حیات وحش در ایران
دوشنبه 7 فروردين 1402 - 22:27:20
صبح ملت نیوز

مدیر باغ وحش دز دزفول در گفتگو با خبرنگار صبح ملت نیوز گفت : «باغ وحش دز» اولین باغ وحش خصوصی ایران و تنها حیات وحش استان خوزستان است که در شمال شهرستان دزفول در کنار رودخانه دز با مجوز رسمی سازمان حفاظت از محیط زیست در سال 1373 عملیات ساخت آن آغاز و در سال 1394 افتتاح شده است.

احمد نوروز زاده افزود : باغ وحش دز اولین مدرسه محیط زیست و حیاط وحش آزاد ایران است و زیر مجموعه های تابعه آن شامل: موزه تاریخ طبیعی و مردم شناسی ،باغ گیاه شناسی ،آبزیان ،حشره شناسی ،فسیل شناسی ،آموزش کوهنوردی و اسکی روی آب و قایقرانی است که بعضی از آن ها اجرا شده و بعضی دیگر در حال احداث است.

مدیر باغ وحش آزاد دز با بیان اینکه مساحت این باغ وحش 8 هکتار است بیان کرد: گونه های مختلف پرندگان و جانورانی از قبیل: خرس ،شیر آفریقایی ،گرگ ،گراز ،گوزن زرد ایرانی ،کفتار ،بز کوهی ،میمون ،ببر بنگال ، راکون ، جغد ،عقاب و ...  در این باغ وحش وجود دارند .

نوروز زاده در پایان خاطرنشان کرد: مجری و ناظر طرح خودم هستم؛ و دولت هیچگونه کمک و حمایتی نکرده و تمام هزینه های نگهداری و ساخت آن تا کنون 25 میلیارد تومان بوده که توسط اینجانب هزینه شده است. 

















































خبرنگار و عکاس : مریم کاظم پور


http://sobhemelatnews.ir/fa/News/106798/گزارش-تصویری-از-باغ-وحش-آزاد-دز-دزفول-اولین-و-بزرگترین-مدرسه-محیط-زیست-و-حیات-وحش-در-ایران
بستن   چاپ