مین زدایی؛ گام اول برای ساخت خط راه آهن شلمچه _ بصره
مین زدایی؛ گام اول برای ساخت خط راه آهن شلمچه _ بصره
دوشنبه 29 خرداد 1402 - 12:23:28
صدا و سیما

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: زمین‌های مورد نیاز برای ساخت خط راه‌آهن شلمچه-بصره از سوی عراق به‌منظور مین‌زدایی در اختیار ایران قرار گرفته‌اند.

عبدالکریم درویش‌زاده، مدیرکل راه‌آهن جنوب در تشریح آخرین وضعیت ساخت خط راه‌آهن شلمچه – بصره اظهار کرد: با توجه به توافق‌های انجام شده در هفته قبل میان ایران و کشور عراق، زمین‌های موردنظر برای ساخت این خط ریلی به منظور مین‌زدایی در اختیار ایران قرار گرفته است. 
وی می‌گوید: ابتدا باید مسیر مورد نظر ساخت خط ریلی شلمچه – بصره مین‌زدایی شود، سپس نسبت به زیرسازی و روسازی برای ساخت این خط اقدام شود.
درویش زاده افزود: همچنین زمین مورد نیاز برای ساخت پل این خط ریلی که در بصره قرار دارد با هماهنگی‌های انجام‌شده به ایران تحویل داده خواهد شد تا نسبت به ساخت و تکمیل پل مورد نظر اقدام شود.
مدیرکل راه‌آهن جنوب ادامه داد: توافق‌های خوبی برای تسریع در روند اجرایی خط آهن شلمچه – بصره انجام شده است و امیدواریم براساس آن شاهد تکمیل این طرح مهم ریلی در کشور باشیم.
به گفته درویش زاده؛ این خط ریلی می‌تواند به عنوان مسیری مناسب برای انتقال زائران ایرانی به کربلا و زائران و مسافران عراقی به ایران در طول سال مورد استفاده قرار گیرد.


http://sobhemelatnews.ir/fa/News/108349/مین-زدایی؛-گام-اول-برای-ساخت-خط-راه-آهن-شلمچه-_-بصره
بستن   چاپ