پیشرفت 87 درصدی طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک
پیشرفت 87 درصدی طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک
چهارشنبه 28 تير 1402 - 15:31:57
صدا و سیما

مدیر طرح‌های آبرسانی شهر‌های شمال شرق خوزستان گفت: طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک جهت تامین آب شرب 5 شهر و 217 روستا از رودخانه دز به میزان 35.5 میلیون مترمکعب در سال تعریف شده است.

کامران زندوکیلی، مدیر طرح‌های آبرسانی شهر‌های شمال شرق خوزستان اظهار کرد: آب شرب شهرستان اندیمشک، در حال حاضر از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و طی سال‌های گذشته با بروز شرایط خشکسالی که گریبان‌گیر تمام کشور بوده و به تبع آن افت سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش میزان آبدهی چاها، تامین آب این شهر‌ها را با چالش رو به رو کرده است.  
وی افزود: باتوجه به این شرایط، اجرای بخشی از طرح جامع تامین آب شرب این شهرستان را در قالب طرح اضطراری تامین آب در دستور کار وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت و عملیات اجرایی این طرح با هدف تامین 17000 متر مکعب آب شرب از منبع آب‌های سطحی رودخانه دز در تیرماه سال گذشته آغاز و در حال حاضر با پیشرفت 87 درصدی در مراحل نهایی تکمیل است و امید می‌رود که همزمان با هفته دولت امکان بهره‌مندی از این طرح فراهم شود.
مدیر طرح‌های آبرسانی شهر‌های شمال شرق خوزستان بیان کرد: طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک جهت تامین آب شرب 5 شهر و 217 روستا از رودخانه دز به میزان 35.5 میلیون مترمکعب در سال تعریف شده‌است.
وی در پایان گفت: در این طرح کلیه اجزای طرح شامل اسکله آبگیر، خطوط انتقال، ساختمان‌های بهره‌برداری، خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال، اجرای خط انتقال برق و ساخت و نصب فیلتر‌های تحت فشار، با وجود محدودیت منابع مالی در یک فرآیند جهادی با حداکثر سرعت و با استفاده از تمام پتانسیل‌های اجرایی انجام شده است.


http://sobhemelatnews.ir/fa/News/111329/پیشرفت-87-درصدی-طرح-جامع-آبرسانی-به-شهرستان-اندیمشک
بستن   چاپ