ستاره‌های شاغل افغانستان در لیگ برتر فوتسال ایران
ستاره‌های شاغل افغانستان در لیگ برتر فوتسال ایران
شنبه 22 مهر 1402 - 13:50:55
"اولین‌ها" همیشه طعمی دارد تکرار نشدنی و غیرقابل توصیف که فوتسالیست‌های افغانستان چنین حس‌ و حالی را بالاخره تجربه کردند و با یک صعود تاریخی در عربستان به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافتند . تیمی تحت هدایت مجید مرتضایی مربی مشهدی و با درخشش بازیکنانی که در لیگ برتر فوتسال ایران توپ می‌زنند و رویاهای خودشان را در سالن‌های ایران دنبال کرده‌اند تا بتوانند روزی پرچم افغانستان را در آسیا به اهتزار در بیاورند.

تیم‌ملی فوتسال افغانستان در دور مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا با هنرنمایی و چهره‌ای قدرتمندانه و بالاتر از تیم‌های ملی عربستان ، اندونزی و ماکائو جواز حضور در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2024 را بدست آورد و به عبارتی دیگر دست به کار بسیار بزرگی زدند که در طول تاریخ کشورشان چنین مسیر بزرگی را نپیموده بودند . با این حال بازیکنانی پیراهن تیم ملی افغانستان را بر تن می‌کنند که اکثریت آن‌ها در لیگ برتر فوتسال ایران به میدان می‌روند و برخی از این بازیکنان تجربه بازی در بالاترین سطح فوتسال ایران را داشته اند .

محمدجواد صفری 
اگرچه این گلر جوان و مستعد درحال حاضر به عنوان بازیکن آزاد محسوب می‌شود ، اما در فصول اخیر نگهبان دروازه تیم‌های رکن آذین مشهد و زندی بتن کلاردشت بوده است و با توجه به سن کمی که دارد، از او به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان آینده فوتسال آسیا یاد می‌کنند.

محمدجواد صفری ، دروازه‌بان تیم ملی افغانستان که سابقه حضور در تیم‌های زندی بتن کلاردشت و رکن آذین مشهد را در کارنامه دارد .
مهران غلامی
بازیکن خوش قریحه و تکنیکی تیم‌ملی افغانستان ، یک ماه دیگر هجده ساله خواهد شد و در این فصل عضو باشگاه سفیرگفتمان تهران می‌باشد . غلامی به علت حضور در تیم‌ملی فرصت چندانی برای خودنمایی و بازی برای تیم تهرانی را نداشته است اما در مسابقات دوستانه پیش فصل برای پایتخت‌نشینان خوش درخشید و بدون شک در سال‌های آینده جزو بازیکنان شاخص افغانستان در لیگ‌برتر فوتسال ایران به شمار خواهد رفت.

مهران غلامی ، در اولین فصل حضورش در لیگ‌برتر فوتسال ایران برای تیم سفیرگفتمان به میدان می‌رود .
مهدی نوروزی 
در حال حاضر مشهورترین چهره افغانستان در فوتسال ایران، مهدی نوروزی بازیکن تیم سن‌ایچ ساوه خواهد بود . نوروزی در این فصل برای تیم ساوجی موفق به گلزنی شده و حتی از بازیکنان اصلی تیم سن‌ایچ محسوب می‌شود . بازیکن با تجربه‌ای که برای مجید مرتضایی همیشه بهترین نمایش‌ها را داشته است.

مهدی نوروزی ، بازیکن سن‌ایچ ساوه که از مهره های تاثیرگذار تیم جواداصغری مقدم به شمار می‌رود
در کنار بازیکنان نامبرده شده؛ نگاهی کلی خواهیم داشت به چهره‌های تیم‌ملی افغانستان که در حال حاضر در لیگ برتر فوتسال ایران توپ می‌زنند و یا سابقه بازی داشته اند.

فرزاد محمدی؛ سابقه بازی در فرش آرا مشهد
حمید حسینی؛ فرش آرا مشهد
سیدحسین موسوی؛ ایرالکو اراک
عبدالغفار صادقی ؛ سابقه بازی در فرش آرا
بهمن گرگیج ؛ فرش آرا
رضا حسین‌پور ؛ سابقه بازی در آناصنعت قم
اکبر کاظمی ؛ سابقه بازی در فرش آرا

هدایت تیم ملی افغانستان بر عهده مجید مرتضایی از مربیان نام آشنای فوتسال ایران می‌باشد .

لازم به ذکر است که تیم‌ملی افغانستان در سید چهارم مسابقات جام ملت‌های آسیا قرار دارد که باید دید چه قرعه‌ گروهی برای آن‌ها از گوی بیرون خواهد آمد.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/114255/ستاره‌های-شاغل-افغانستان-در-لیگ-برتر-فوتسال-ایران
بستن   چاپ