علیپور: در کنار دیوار سنگنوردی آتش روشن می‌کنیم
از این وضعیت خسته شده‌ام
شنبه 11 آذر 1402 - 10:00:03
رضا علیپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت تمرینات خود بعد از مسابقات انتخابی المپیک در کشور اندونزی، اظهار داشت: بعد از بازی‌های آسیایی که به ایران بازگشتیم، سالن زنجان در دست تعمیر بود و در حال حاضر بهترین سالن برای مسابقات همان سالن زنجان است. مدتی در قزوین شهر خودم تمرین کردم که از لحاظ امکانات خیلی ضعیف است. ما در سرما تمرین کردیم و همین موضوع سبب شد تا مدتی دوباره عقب بمانم. بعد از آن مدتی برای تمرین به همدان رفتیم که کیفیت دیواره آن در سطح المپیک نبود. به همین دلیل تمرینات ما از لحاظ کیفی افت کرد.

وی افزود: وقتی به مسابقات انتخابی المپیک اندونزی رفتیم هوا در آنجا به شدت شرجی بود، طوری که روی دیوار رطوبت سنگینی خوابیده بود. همین تداخل آب و هوایی شبب شد نتیجه‌ لازم را نگیریم. حتی یک سری بدشانسی‌ همچون سرخوردن سبب شد تا به خاطر 5 صدم ثانیه از سکو جاماندم.

دارنده طلای بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان کرد: دیواره شهر قزوین در داخل سالن آماده نیست و در سرما تمرین می‌کنیم. در شان یک قهرمان جهان نیست 10 سال بدون امکانات تمرین می‌کند. هرچیزی هم که می‌شنود وعده و وعید است و قول‌هایی که هیچکدام عملی نمی‌شود. برای مسئولان استان قزوین متاسفم که اینگونه یک قهرمان را آزار و رنج می‌دهند و در نهایت باعث باخت ایران در میادین بین‌المللی می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر این مسائل سبب شود تا ورزشکاری مانند رضا علیپور خوب تمرین نکند، یعنی آنکه من به مسئولان می‌بازم نه به رقیبان. در واقع مسئولان رقیب من هستند نه رقبای خارجی. رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی همواره به ما کمک می‌کند. حرف من زارعی نیست. حرف من نبود یک دیواره مناسب برای سنگنوردی است.

علیپور ادامه داد: امیدوارم مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک کنند تا کمپ تیم ملی در پایتخت داشته باشیم. ما در کنار دیوار سنگنوردی در قزوین آتش روشن می‌کنیم تا گرم شویم و از این وضعیت خسته شدیم. من خیلی تمرین کردم و ورزشکاران کشورهای شرکت کننده در انتخابی المپیک در حدی نبودند که حتی با من رقابت کنند.

وی یادآور شد: 5 ماه دیگر دو مسابقه انتخابی المپیک را در پیش داریم و نفرات اول تا پنجم رنکینگ جهانی، سهمیه می‌گیرند. اکنون با این شرایط که مسئولان اهمیتی نمی‌دهند سهمیه صد درصدی برای المپیکی شدنم وجود ندارد. منِ ورزشکار یک تنه باید چه کاری انجام دهم، زندگی‌ام را پای ورزش گذاشتم. هرچند از افتخارآفرینی برای مردم سرزمینم خوشحالم اما یک تنه نمی‌توانم به میدانی بروم که امکانات ندارد.

سنگنورد طلایی آسیا گفت: از قبل از بازی‌ها به من دروغ می گفتند که دیواره سنگنوردی آماده می‌شود اما من به عنوان قهرمان جهان چرا باید جلوی دیواره سنگنوردی به دلیل سرما آتش روشن کنم. اگر قهرمان نمی‌خواهید به ما بگویید تا پی زندگی خود بروم.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/115160/از-این-وضعیت-خسته-شده‌ام
بستن   چاپ