موسسه فرهنگی دنگ دتگ کوبان با همکاری موسسه فرهنگی اکو برگزار می کند: همایش پژوهشی "هورقلیا "
همایش پژوهشی "هورقلیا " در سالن موسسه فرهنگی اکو برگزار می شود .
سه شنبه 28 آذر 1402 - 14:46:29
صبح ملت نیوز
موسسه فرهنگی دنگ دتگ کوبان  با همکاری موسسه فرهنگی اکو  برگزار می کند:
همایش پژوهشی "هورقلیا
"

همایش پژوهشی "هورقلیا " در سالن همایش موسسه فرهنگی اکو برگزار خواهد شد.
  این همایش روز چهارشنبه ، ٢٩ آذر سال ١٤٠٢  ساعت ١٧ در تالار دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو برگزار می شود.
در این همایش آقای دکتر سعدخان، رئیس موسسه فرهنگی اکو، آقای شهاب قاسمی، مدیر مسئول موسسه دنگ دنگ کوبان ، طراح و سازنده ساز نوظهور هورقلیا ، آقای دکتر اصغر دادبه ، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و رییس بخش ادبی دایره المعارف اسلامى و از چهره های ماندگار ادبیات ایران ، آقای دکتر وحید اسدالهی از اساتید بزرگ و پیشکسوت موسیقى به سخنرانی خواهند پرداخت.
در این برنامه  جناب آقای دکتر دادبه در مورد حکمت نامگذاری ساز هورقلیا که برگرفته از تفکرات شیخ اشراق میباشد برای مخاطبین و علاقمندان صحبت خواهند کرد و شهاب قاسمی نیز در مورد معرفی و ساخت ساز هورقلیا صحبت خواهند نمود. و همچنین همنوازی سازهای : تنبور ( سید فریدون درویشی )  ، عود ( علی درویش نوری ) دیوان ( حمیدرضا خجندی) و آواز ( مصطفی وقاری ) همراه با ساز هورقلیا ( شهاب قاسمی ، محمد دانشور، بهزاد زرگر ، مائده عبادی و علیرضا فلاحتی ) و همچنین گروه استاد وحید اسدالهى نیز به اجرای موسیقی خواهید پرداخت . 
و در پایان از سه آلبوم ( خلوت نشین ، شوقانه و نواى آشنا ) از مجموعه آلبومهای نوای دوست با حضور سخنرانان و مهمانان رونمایی خواهد شد.
گفتنیست ساز هورقلیا یا هشت گوشه زنگدار در سال ١٣٨٤ توسط شهاب قاسمی که از اساتید پیشکسوت ساز دف میباشد ساخته و در کنسرت هاى مختلف از آن استفاده شد ، هم اکنون این ساز با جنس پوست مصنوعى و وزن بسیار سبک و صدادهی متفاوت تولید شده  و در اختیار علاقمندان قرار داده میشود .

خبرنگار : علیرضا نیاکان 

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/115580/همایش-پژوهشی-هورقلیا-در-سالن-موسسه-فرهنگی-اکو-برگزار-می-شود
بستن   چاپ