سینمای مجتمع فرهنگی دزفول راه اندازی شد
سینمای مجتمع فرهنگی دزفول راه اندازی شد
شنبه 16 دي 1402 - 14:48:41
صبح ملت نیوز
سینمای مجتمع فرهنگی دزفول راه اندازی شد
 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول گفت: سینمای مجتمع فرهنگی دزفول پس از ماه‌ها وقفه با به روز رسانی تجهیزات بار دیگر راه اندازی شد.

عبدالحمید صادق جولا احیای مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول را یکی از مطالبه‌های به حق مردم و هنرمندان این شهرستان دانست و افزود: فعالیت سینمای مجتمع فرهنگی دزفول با اکران 2 فیلم " بچه زرنگ" و "فسیل" بار دیگر از سر گرفته شد و این سینما از امروز آماده میزبانی از علاقه‌مندان به هنر است.

وی ادامه داد: سیستم پخش و صوت این سینما با پیگیری‌های انجام شده و کمک فرماندار دزفول به روز رسانی شده و هم اکنون این سینما به عنوان تنها سینمای دزفول وارد مدار بهره برداری قرار گرفته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول گفت: ارتقای استانداردهای این سالن سینمایی نیاز به تامین اعتبار دارد که این مهم نیز در حال پیگیری است.

وی فرهنگ را زیربنای بسیاری از فعالیت‌ها دانست و افزود: مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول یکی از آثار شاخص و دارای ظرفیت بزرگ فرهنگی و هنری است که فعال سازی آن موجب امیدآفرینی در شهرستان می‌شود.

صادق جولا مهمترین مشکل سینمای مجتمع فرهنگی دزفول را تاسیسات سرمایشی دانست و گفت: پیگیری‌های فراوانی در حال انجام است تا پیش از فصل گرما سیستم سرمایشی این سینما ارتقا یابد تا دیگر وقفه ای در فعالیت این مجتمع مهم فرهنگ و هنری ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه فعال سازی مجدد مجتمع سینمایی دزفول به طور قطع موجب رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دزفول می‌شود، ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی نقش زیادی در جامعه دارد به همین دلیل همراهی و مساعدت دستگاه‌های شهرستان برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و گره گشایی کامل از مسایل مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول ضرورت دارد.

مجتمع‌ فرهنگی سینمایی دزفول که دارای طراحی و معماری خاصی است، شهرتی جهانی دارد؛ مهندس طراح این بنا، فرهاد احمدی، پس از طراحی سازه که چندین سال به طول انجامید، آن را در جشنواره روروز نروژ شرکت داد و توانست عنوان پروژه منتخب را از آن خود کند.

انتخاب پروژه در جشنواره سبب شد تا این طرح مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ ساخت این پروژه به‌صورت عملی در سال 1367 شمسی آغاز شد و در سال 1372 پایان یافت. این طرح که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌شد، به‌صورت یک طرح ملی شناخته شد.

مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول با معماری ناب ایرانی اسلامی یکی از مراکز شاخص کشور است که ظرفیت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری را دارد.

آذرماه سال 1400 پس از 2 سال تعطیلی این مجتمع فرهنگی سینمایی با اکران فیلمی راه اندازی شده بود ولی بار دیگر این مجتمع پس از مدت کوتاهی از مدار خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و فرهنگ دوستان دزفول خارج شد.

همچنین این مجتمع که در سال 1373 به بهره برداری رسید بعد از واگذاری به بخش خصوصی سال 1383 نیز تعطیل و ساختمان و تاسیسات آن متروکه و در معرض تخریب قرار گرفت که کار بازسازی و مرمت این بنا سال 1385 عملیاتی و بازگشایی مجدد شده بود.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/115765/سینمای-مجتمع-فرهنگی-دزفول-راه-اندازی-شد
بستن   چاپ