گزارش و مصاحبه اختصاصی صبح ملت با یک مخاطب جشنواره فیلم فجر
فیلم روزی روزگاری آبادان،گزارش ،مصاحبه ،یادادشت فیلم
يکشنبه 12 بهمن 1399 - 22:31:55
صبح ملت نیوز
به  گزارش خبرنگار صبح ملت از جشنواره فیلم  فجر، امروز عصر در اولین اکران، فیلم "روزی روزگاری آبادان" روی پرده رفت، ما در حضور  پرشور تماشگران و علاقه مندان به فیلم های جشنواره فیلم فجر به اولین فیلم سینمایی آذرنگ بنام روزی روزگاری  آبادان رسیدیم. فیلم پر از صحنه های زیبا و در کنار آن سراسر کابوس  های مردم جنوب از جنگ، بویژه آبادان بود و یادواره شهدای موشکی  دزفول را تداعی می کرد. فیلم پر از تنش های  زیبا و سکانسهای متنوع از یک خانواده آبادانی بود که مورد اصابت اشتباهی موشک امریکایی در جنگ خلیج قرار می گیرد.
فیلم روایت یک خانواده است که نحوه برخورد  آنها را با موشک در آخرین لحظات زندگیشان  روایت می کند. 
وقتی وارد سالن شدم  در فکر  دیدن خیلی از صحنه ها بودم، بجر  روایت اصابت موشک، که  همیشه این کابوس  مرگ آور را از زمان جنگ با خود داشتم، این ترس  همیشه که از کودکی با  من و مردم نجیب  خوزستان و مناطق درگیر جنگ تحمیلی  بوده و  هست، بسیار وحشتناک است.  
در سالن نشسته بودم، فیلمی را می دیدم که نویسنده فیلمنامه اش خود بزرگ شده جنگ است، با انفجار موشک احساس کردم موج انفجار مرا گرفت، لحظه  به لحظه ترس و استرسم  بیشتر و بیشتر  می شد،  همزاد  پنداری من با بازیگران از یک طرف و از طرف دیگر، خنده  های تماشگران در واکنشی انسانی، از ترس  و اضطراب فضا را برای من بیشتر به زمان دفاع مقدس پیوند می زد. می خواستم فریاد بزنم، من  هم ترس لحظه های  اصابت موشک را  تجربه  کردم، می خواستم بگویم همه ما فرزندان دفاع مشروع در برابر تجاوزیم.  
دیوانه وار منتظر پایان  فیلم بودم، چقدر دوست داشتم، خانواده نصیر مثل من، از  جنگ زنده بیرون بیایند، اما حیف خانواده جنوبی نصیر با شهادت خود پایانی سرخ را برای روزگاری آبادان رقم زدند.
محمد رشیدپور - خبرنگار صبح  ملت  نیوز 
دبیر اجتماعی  صبح ملت نیوز- علیرضارشنو 

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/57318/فیلم-روزی-روزگاری-آبادان،گزارش-،مصاحبه-،یادادشت-فیلم
بستن   چاپ