برنامه دانه ریزی پرندگان مهاجر وبومی هور العظیم وپاکسازی تالاب
برنامه دانه ریزی پرندگان مهاجر وبومی هور العظیم وپاکسازی تالاب
سه شنبه 28 بهمن 1399 - 21:21:21
صبح ملت نیوز
برنامه دانه ریزی پرندگان مهاجر وبومی هور العظیم وپاکسازی تالاب  با جمع آوری زباله های رها شده در حاشیه این تالاب به همت اعضای فعال محیط زیست انجمن حامیان محیط زیست شهرستان هویزه و همکاری اداره محیط زیست.
 به گزارش  خبرنگار صبح ملت نیوز ،هدف اصلی این برنامه  آشنایی هر چه بیشتر و بهتر جوامع محلی فعالان این عرصه و مردم به اهمیت تالاب ها تا برای حفاظت از این ذخیره‌گاه‌های زیستی بسیج شوند. این برنامه با هدف ایجاد فرهنگ مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست و همراهی شهروندان و جوامع محلی صورت گرفت.
مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست شهرستان هویزه گفت تالاب در معنی واقعی خود اکوسیستمی است که بیشترین نقش را در تامین معاش و توسعه جوامع انسانی بازی می‌کند و با این حال از طریق فعالیت‌های بشر به شدت تهدید می‌شود این امر از جمله بدلایل  وجود ذخایر بزرگ نفتی در تالاب هورالعظیم و به تبع استقرار شرکت‌های نفتی در تالاب که در نتیجه آن خشکاندن این تالاب به همراه داشت  هورالعظیم مبتلا به معضلاتی میباشد که سایر تالاب‌ها به آن دچار هستند با مدیریت یکپارچه و با روش های نوین می توان به وسیله آن به فوریت آینده هورالعظیم و نیز آینده کسانی که به هورالعظیم وابسته اند را نجات داد.

همانطور که می‌دانیم به دلیل شرایط مناسب و غذایی آب و دما در فصل های پاییز و زمستان تالاب هورالعظیم هدف مهاجرت پرندگان مناطق سیبری و اروپای شرقی و افریقا است.
 هور العظیم یک فرصت استثنایی گردشگری برای خوزستان است که البته نیاز به ایجاد زیرساخت هاست که باید اداره کل میراث فرهنگی استان در این زمینه ورود کند.
 وجود گونه های ارزشمندی از برندگان از جمله عروس غاز که در حال انقراض است در تالاب هور العظیم همواره به عنوان مهم ترین و حیاتی ترین زیستگاه پرندگان آبزی به شمار می رود.
 پرندگان کمیاب  از جمله میوه خور، اکراس آفریقایی، عروس غاز،غاز پیشانی سفید کوچک و اردک مرمری است و همچنین پرندگانی از جمله پلیکان حواصیل ارغوانی، یلوه،غاز خاکستری، فلامینگو و دراج مشاهده شده است

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/59140/برنامه-دانه-ریزی-پرندگان-مهاجر-وبومی-هور-العظیم-وپاکسازی-تالاب
بستن   چاپ