ظریف: تحریم‌ها باید لغو شود
ظریف: تحریم‌ها باید لغو شود
يکشنبه 3 اسفند 1399 - 12:51:39
دولت

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران تنها زمانی آماده مذاکره خواهد بود که تمام تحریم های آمریکا لغو شود.

به گزارش پایگاهخبری صبح ملت نیوز به نقل از ایرنا، ظریف روز یکشنبه و همزمان با سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، در مصاحبه با شبکه پرس تی وی گفت:زمانی که همه امضا کنندگان برجام به تعهداتشان عمل کنند، ایران هم به مذاکره برای از سرگیری برجام باز میگردد.

وی گفت: طبق بند 36 برجام که به ایران اجازه برداشتن گام های چاره ساز و علاجی دربرابر نقض عهد دیگر اعضا می دهد، حالا امریکا از توافق خارج شده و مرتکب نقض قطعنامه شورای امنیت شده و دیگران را تهدید کرده که از همکاری با این توافق اجتناب کنند.

ظریف گفت: ما گام هایمان را در راستای برجام برداشتیم و آن را نقض نکردیم بلکه با هدف چاره سازی و علاجی برای این توافق،گام های کاهش تعهدات را برداشتیم .

ضرب الاجل مجلس، موضوعی داخلی بین دولت و مجلس است

ظریف با اشاره به اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در تعیین ضرب الاجل 5 اسفند برای محدود کردن اجرای پروتکل الحاقی گفت: این یک ضرب الاجل برای جهان نیست و یک اولتیماتوم نیست. این یک موضوع داخلی بین مجلس و دولت است.

اما ما دموکراسی هسیتم و موظف به قوانین کشور هستیم . مجلس قانونی تصویب کرده و ما باید آن را اجرا کنیم . ایران کشوری است که به قوانین احترام می گذارد و قوانین را نقض نمی کند.

چیزی برای پنهانکاری نداریم

وزیر امور خارجه در باره سفر جاری مدیرکل آژانس به تهران گفت: آقای رافائل گروسی خواستار ملاقات از ایران شد و ما آن را پذیرفتیم. ما چیزی برای پنهانکاری نداریم و  به دنبال توسعه تسلیحات هسته ای نیستیم و این موضع نهایی ایران است. ما هرکز به دبنال تسلیحات کشتار جمعی و هسته ای نیستیم .

ظریف افزود که اسرائیل اقدام به توسعه دیمونا کرده است دیمونا تنها کارخانه ساخت و تولید بمب اتمی در منطقه خاورمیانه است و کاملا سری است اما آیا ما هیچ ابراز نگرانی از سوی جو بایدن یا انگلا مرکل و یا مکرون (درباره دیمونا) شنیده ایم؟

این خبر در حال تکمیل است...


http://sobhemelatnews.ir/fa/News/59564/ظریف-تحریم‌ها-باید-لغو-شود
بستن   چاپ