مهار چهارشنبه سوزی به قلم سیدمحمد شاهزاده صفوی
چند راهکار موثر در حذف ترقه های چهارشنبه سوری و کاهش حوادث آتش‌سوزی/صد درصد تضمینی!
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 22:05:35
صبح ملت نیوز
✍🏻سیدمحمد شاهزاده صفوی

کوتاه ترین ، به صرفه ترین و در عین حال مؤثرترین روش برای کنترل حوادث چهارشنبه سوری این است که مواد اولیه ساخت ترقه های پرخطر شامل اکلیل سرنج ، مواد آتشزا، فتیله و... را به مسئول "نظارت بر بازار روغن" بسپاریم ، بنده ضمانت می‌کنم به طرفه العینی طول نخواهد کشید که بساط ترقه‌ در سراسر بازار برچیده می‌شود و به دنبال آن، شهر از ترقه های پرخطر در امان خواهد ماند. 

و یا مسئولان در روش دیگری می‌توانند مواد اولیه ترقه را در "سبد بورس" به ثبت رسانیده و بدین طریق دریای ترقه های پرخطر را خشک نمایند ؛ هرچند که این روش در مقایسه با روش نخست، زمان بیشتری خواهد برد لکن تضمینی است. 

از دیگر روش‌های تضمینی برای حذف ترقه‌های پرخطر ، اختصاص ارز دولتی به واردات این چنین محصولاتیست تا در کوتاه ترین زمان، شاهد کُن فیکون شدن بازار ترقه های بمبی و کمیاب گشتن مواد اولیه باشیم. 

نگارنده متن فوق بعنوان آخرین راهکار پیشنهاد می‌دهد که مسئولان محترم هدف را به برگزاری هرچه شلوغ‌تر و خطرناک‌تر این آیین قرار دهند تا طبق روال همیشگی برنامه‌ریزی های ضعیفشان نتیجه‌ی عکس دهد و این مراسمهای پرخطر "کلهم اجمعین" لغو و همچنین برچیده شوند.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/62146/چند-راهکار-موثر-در-حذف-ترقه-های-چهارشنبه-سوری-و-کاهش-حوادث-آتش‌سوزیصد-درصد-تضمینی
بستن   چاپ