جهت حفاظت از طبیعت خدادادی وتنوع زیستی دره توبیرون دزفول
ورود وسایل نقلیه موتوری به دره ی توبیرون دزفول ممنوع اعلام شد
پنجشنبه 26 فروردين 1400 - 17:21:32
صبح ملت نیوز
جهت حفاظت از طبیعت خدادادی وتنوع زیستی دره توبیرون دزفول 

*ورود وسایل نقلیه موتوری به  دره ی توبیرون دزفول ممنوع اعلام شد*

به گزارش خبرنگار صبح ملت، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دزفول از ممنوعیت ورود وسایل نقلیه به منطقه گردشگری دره توبیرون خبر داد.

 پیرو مصوبه ساماندهی مناطق گردشگری در شهرستان دزفول و همچنین به منظور پیشگیری از تخریب محیط زیست در این مناطق، نسبت به نصب و برقراری تابلوی هشدار دهنده در مسیر ورودی دره توبیرون اقدام گردید.
رضا قپانچی پور رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دزفول ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ  آقای احسانیان معاونت عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در این‌باره اظهار داشت:
با توجه به حضور گسترده وسائل نقلیه در دره گردشگری توبیرون و تهدید جدی نابودی تنوع زیستی در این منطقه پس از برگزاری جلسات و پیگیری های متعدد، صبح امروز با همکاری بخشداری سردشت وشهیون و انجمن زیست محیطی کنکاج دزفول نسبت به  نصب تابلوی هشدار دهنده عدم ورود وسائل نقلیه اقدام گردید.
ایشان افزودند؛ بدین وسیله از کلیه ی گردشگرهای عزیز خواهشمند است درصورت انتخاب این منطقه به عنوان مقصد گردشگری در جهت حفظ و بهرمندی پایدار از محیط زیست  می‌توانند تامحل نصب تابلو با وسیله ی نقلیه خود وسپس به صورت پیاده  دره پیمایی نمایند.
وی به خبرنگار ماگفت:درصورت عدم پایبندی به هشدارقانونی اعلام شده در صورت مشاهده وسایل نقلیه در درون دره ، *مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد*.
همچنین علی عبداللهی شاه آبادی بخشدار سردشت ضمن استقبال از این حرکت زیبا و خداپسندانه به خبرنگار ما گفت: پیرو جلسه مربوط به این دره در محل فرمانداری دزفول و لزوم حفاظت از تنوع زیستی و آرامش گردشگرهای عزیز و جلوگیری از آلودگی صوتی و همچنین آب گوارای چشمه  جاری در کف  دره توبیرون دزفول و حمایت از درآمدزایی اهالی منطقه  این تصمیم را اجرایی کردیم.
 وی خاطر نشان کرد : به زودی مستندات لازم جهت ثبت ملی این دره زیبا به عنوان یک اثر ملی طبیعی را جمع آوری   و در صدد ثبت ملی  دره توبیرون دزفول هستیم.
همچنین مدیر انجمن کنکاج دزفول به خبرنگار ما گفت:پس  از سالها درخواست ومطالبه توسط انجمنها ونشستهای سالی چند بار درادارات محیط زیست ومنابع طبیعی وبازدید میدانی باحضور بخشداران شهیون وسردشت ونهایتا جلسه در فرمانداری  بر اساس اخرین مصوبه امروز با نصب تابلو بطور رسمی و قانونی ورود هر نوع خودرو به داخل دره توبیرون ممنوع شد.
عبدالحسین آذرباد افزود: باید بتوانیم با فرهنگ سازی ضرورت حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی زیبای خداوندی  را  از کودکی آموزش داده و افرادی را که به هر دلیل قوانین زیست محیطی را نا دیده می‌گیرند راهنمایی و  ارشاد نموده وبا کار فرهنگی ودر نهایت اقدام قانونی مانع از ورود خودروها وتخریب تنوع  زیستی دره توبیرون شویم.
شایان ذکر است که دره گردشگری توبیرون یکی از مناطق بکر و ارزشمند طبیعی واقع در 20 کیلومتری جاده دزفول_سردشت بوده  و پس از عبور از  گردنه های زیبا و شگفت انگیز این منطقه نمایان می شود.

خبرنگار:علی عراقی

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/65527/ورود-وسایل-نقلیه-موتوری-به-دره-ی-توبیرون-دزفول-ممنوع-اعلام-شد
بستن   چاپ