ارتش در قلب ملت
ارتش در قلب ملت
يکشنبه 29 فروردين 1400 - 09:23:14
صبح ملت نیوز
ارتش در قلب ملت

امام امت عصر دوم اردیبهشت 1358 در دیدار 600 نفر از افسران و درجه داران مرکز توپخانۀ اصفهان در شهر قم ضمن اعلام عفو عمومی  نیروهای نظامی و انتظامی پهلوی، پیوند ارتش و ملت را ستودند.

ایشان گفتند: «من از این جهت این روز را میمون می دانم و مبارک، که ارتش در قلب مردم و در بین مردم و با احترام زیاد و شور و شعف فوق العاده مواجه هستند. من از این جهت ‏‏[‏‏امروز را‏‏]‏‏ مبارک می دانم که در سابق و در زمان طاغوت ارتش ما از ملت جدا بود و از روحانیت جداتر. امروز ارتش در قلب ملت است و در کنار روحانیت؛ به طوری که هدایت آنها را به اینجا حضرت حجت الاسلام آقای طاهری ـ ایّده الله تعالی ـ فرمودند.»

رهبر فقید انقلاب اسلامی ادامه دادند: «سابقه ندارد که یک شخص روحانی در ارتش و در رژۀ ارتش شرکت کرده باشد. ارتش از ما جدا شده بود و ملت از ارتش جدا شده بود. و این خیانت بزرگی بود که رژیم سابق کرد و ما را ـ برادران را ـ از هم جدا کرد. امروز روزی است مبارک که ارتش با ملت هم آغوش و در دریای جمعیتْ امروز خودشان را غوطه ور می بینند و مردم مثل برادر آنها را پذیرایی می کنند. نه آنها از مردم بیزارند و نه مردم از آنها. به خلاف سابق، که مردم را طوری ‏‏[‏‏تلقین] ‏‏کرده بودند و به طوری از ارتش و سایر قوای انتظامی ترسانده بودند که مردم احساس ناراحتی‏ می کردند با دیدن آنها. و ارتش را آنطور بار آورده بودند که احساسشان نسبت به ملت غیر از این احساس بود که امروز هست. امروز شما احساس شادی می کنید که در آغوش ملت هستید، و ملت احساس شادی می کند که در آغوش شماست؛ و هر دو احساس شادی می کنید که برادروار مجتَمع هستید و هر دو با هم. و من احساس غرور می کنم که این ارتش با مردم همچو مختلط است و همچو مُزْدَوج است که مثل دو برادر. این، غرور دارد.‏»

امام یادآور شدند: «و اما قضیه ای که فرمودند راجع به عفو‏، همین طور است که گفته اند... آنهایی که مجرم بودند، آنهایی که خیانتکار بودند، آنها را مجازات کردند و خواهند کرد. و اما ارتش، ژاندارمری، و همین طور سایر طبقات دیگر از قوای انتظامی، شهربانی، در تمام کشور، اگر ... خدای نخواسته مرتکب یک جرم صغیری، یک گناه صغیره ای شده باشند،‏ ‎‏ما این را عفو کردیم؛ و خداوند تبارک و تعالی به واسطۀ برگشت آنها به دامن اسلام و برگشت آنها به دامن ولی عصر ـ سلام الله علیه ـ آنها را عفو فرمود. و ما به تبع امام زمان ـ سلام الله علیه ـ عفو عمومی نمودیم و از اشخاصی که گناه صغیره کردند و خدای نخواسته مرتکب بعضِ صغایر ذنوب شدند ‏‏[‏‏گذشتیم‏‏]‏‏. خداوند همۀ شما را عظمت، عزت ‏‏[‏‏و‏‏] قدرت عنایت کند.‏»

ایشان  همان روز در دیداری دیگر  با گروهی از پرسنل قرارگاه لشکر 2 پیادۀ مرکز بیان کردند: «امروز همۀ ما پاسداران اسلام هستیم؛ همۀ ملت پاسدار اسلام است. شما ارتش از ملت و ملت از شماست. من از شما تشکر می کنم که در موقعی که ما احتیاج داشتیم به شما، به ما کمک کردید؛ و ما انتظار داریم که در مواقع سختی، به ملت ما کمک کنید؛ چون ملت از شماست. توطئۀ توطئه گران را شما خنثی کنید، چنانچه ملت خنثی می کند.‏ کسانی که می خواهند بین شما و ملت جدایی بیندازند، آنها از اسلام نیستند، آنها ضد انقلابند. امروز شما لشکر اسلام هستید، ارتش اسلام هستید. احترام شما جوانان برومند بر همۀ ما لازم است. ملت باید از شما پشتیبانی کند و شما از ملت. قشرهای ارتشی و ملی دو تا نیستند. طاغوت می خواست بین شما و ما را جدایی بیندازد. الحمدلله الآن طاغوت در کار نیست و لشکرْ لشکر اسلامی است و شما فرزندان ما هستید.‏»

«‏‏من از خدای تبارک و تعالی بیداری ملت را و هوشیاری شما جوانان را خواستارم؛ و من امیدوارم که نتوانند آنهایی که می خواهند بین ملت ما و ارتش ما جدایی بیندازند موفق شوند. آنها از ما نیستند و ما از آنها نیستیم؛ ارتش از ماست و ما از ارتش.‏‏‏ من از درجه داران، افسران، سربازان ارتش تقاضا دارم که حفظ نظام را بکنند و سلسله مراتب را حفظ کنند که اگر سلسله مراتب حفظ نشود ارتش رو به ضعف می رود، و اگر‏ ‎‏خدای نخواسته ارتش ما رو به ضعف برود کشور ضعیف خواهد شد، اسلام ضعیف خواهد شد. سلسله مراتب را حفظ کنید. ارتشیها و صاحب منصبها نسبت به سربازها رحمت داشته باشند، عطوفت داشته باشند؛ و سربازها از آنها ـ با حفظ سلسله مراتب ـ اطاعت کنند.‏»

یاشار سرتیپی - صبح ملت 

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/65754/ارتش-در-قلب-ملت
بستن   چاپ