قزوینی‌ها بیش از مردم سایر استان‌ها به مهمانی می‌روند
قزوینی‌ها بیش از مردم سایر استان‌ها به مهمانی می‌روند
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 - 11:31:48
ایسنا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مردم ما نسبت به استان‌های دیگر بیشتر در دورهمی‌ها و ارتباطات خانوادگی حضور پیدا می‌کنند همین امر باعث افزایش آمار ابتلا به کرونا می‌شود بنابراین نیاز است که کار فرهنگی مناسبی صورت بگیرد چراکه کارهای مداخلاتی پاسخگو نیست.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت فعلی کرونا در استان قزوین، تصریح کرد: آمار بیماران کرونایی سرپایی مراجعه‌کننده و بیماران ارجاع شده از مراکز نشان‌دهنده این است که در استان قزوین از قله بیماری کرونا عبور کردیم و شیب ابتلا به کرونا در قزوین نزولی خواهد شد.

وی افزود: باید توجه کنیم که اگر نتوانیم ازنظر فرهنگی همکاری مردم و دستگاه‌های نظارتی و کمک‌کننده به‌ویژه استانداری را داشته باشیم، قطعاً حوزه بهداشت و درمان فقط می‌تواند در بیمارستان‌ها خدمات درمانی ارائه کند، اگر تعداد بیماران سرپایی افزایش یا کاهش پیدا می‌کند ماحصل نتیجه فعالیت همه اعضای ستاد مقابله با کرونا به‌عنوان تصمیم‌گیر و رعایت پروتکل‌ها توسط مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: علی‌رغم اینکه استان قزوین در رعایت پروتکل‌ها در اماکن عمومی جزو پنج استان اول است اما در کاهش بیماری جزو استان‌های خوب محسوب نمی‌شویم این امر نشان می‌دهد که خلأ در مکان‌هایی غیر از اماکن عمومی وجود دارد که مردم در آن نقش مهمی دارند.

وی یادآور شد: مردم استان قزوین نسبت به استان‌های دیگر بیشتر در دورهمی‌ها و ارتباطات خانوادگی حضور پیدا می‌کنند بنابراین به‌جای کارهای مداخله‌گرانه ما به انجام کار فرهنگی بیشتری نیاز داریم؛ علاوه بر این باید ساعت منع تردد شبانه در استان قزوین را دو ساعت قبل از ستاد ملی اعلام کنیم تا بتوانیم رفت‌وآمدهای بعد از افطار را کاهش دهیم.

نامدار در ادامه با اشاره به وضعیت کادر درمان استان قزوین، خاطرنشان کرد: تعداد کادر درمان طی 14 ماه گذشته تغییری نکرده است علاوه بر اینکه همواره برخی از اعضای کادر درمان به دلیل تست مثبت کرونا به مرخصی می‌روند کادر درمان جدیدی به‌جز 200 نفر به سیستم درمان اضافه نشده است، کادر درمان علی‌رغم همه خستگی‌ها بدون مرخصی کار می‌کنند.

وی تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم برای تقویت کادر درمان نیروهای جدیدی اضافه کنیم، در این خصوص نیز همچنان منتظر هستیم که آزمون استخدامی وزارت بهداشت که سراسری برگزار می‌شود تعیین تکلیف شود و بتوانیم از نیروهای جدید استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: بعدازاین که‌موج بیماری کاهش پیدا می‌کند ما تلاش می‌کنیم که با ساماندهی جدید بخش‌ها و کاهش ساعت عملکرد به کادر درمان استراحت دهیم که برای موج‌های بعدی توان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این کمبود نیرو در بخش بهداشت نیز احساس می‌شود، تعداد پرسنل بهداشت محیط استان قزوین 100 نفر است بااین‌حال طی یک هفته 3500 نظارت توسط کادر بهداشت صورت گرفته که نشان می‌دهد کادر بهداشت نیز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند، علاوه بر اینکه مرخصی ندارند تا ساعت 11 شب نیز فعالیت دارند.

نامدار با اشاره به تجهیزات مقابله با کرونا، یادآور شد: با توجه به تمهیداتی که صورت گرفته است در حال حاضر کمبودی ازنظر تخت، تجهیزات و داروی کرونا در قزوین نداریم و تمام کمبودها رفع شده است.

انتهای پیام


http://sobhemelatnews.ir/fa/News/68183/قزوینی‌ها-بیش-از-مردم-سایر-استان‌ها-به-مهمانی-می‌روند
بستن   چاپ