مبلغ فطریه 1400 اعلام شد؟
يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 - 22:10:58
صبح ملت نیوز

دفتر مقام آیت الله العظمی سیّد علی حسینی خامنه‌ای و آیت الله العظمی کرامی قمی مقدار فطریه را اعلام کردند. 


زکات فطریه از مهمترین آداب ماه مبارک رمضان در روز عید فطر است. پرداخت فطریه مورد تاکید فراوان است و از کمترین فواید آن رفع بلاهای شوم و ناگوار در طول سال از افراد خانواده است. فطریه به‌قدری مهم است که حتی سهم کودکان شیر خوار نیز باید مورد حساب قرار گیرد. 


اساس زکات فطریه بر پایه قوت غالب افراد در طول سال سنجیده می‌شود. اگرچه قوت غالب را می‌توان گندم و برنج در نظر گرفت؛ ولی پرداخت بیش از این موارد نیز موردی ندارد. نکته جالب فطریه وجوب آن بر افرادی است که در تامین زندگی خود دچار کمبود نیستند، از آن سو کسانی که مخارج انها بیش از درآمد است علاوه بر رفع وجوب پرداخت فطریه حتی می‌توانند فطریه دریافت کنند. 

درعینحال سرپرست خانواده می‌تواند فطریه اعضای خانواده را از دو قوت متفاوت حساب کند و بهتر است که قبل از خواندن نماز عید مبلغ آن پراخت شود یا در نهایت قبل از ظهر روز عید فطر پرداخت فطریه انجام شود.
به گزارش صبح ملت نیوز با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن روز عید فطر  آیت الله العظمی سیّد علی حسینی خامنه‌ای و آیت الله العظمی کرامی قمی از مراجع عظام تقلید نظرات خود را درباره مبلغ فطریه 1400 به شرح زیر اعلام کردند. 
آیت الله ضیایی کارشناس مذهبی دفتر مشهد آیت الله العظمی سیّد علی حسینی خامنه‌ای دراین باره گفت: از آنجا که این قیمت برای مشهد و توسط دفتر مشهد اعلان شده و ممکن است قیمت گندم در تهران یا قم یا اصفهان و غیره متفاوت باشد؛ بنابراین ملاک محاسبه فطریه در هر منطقه قیمت 3 کیلو گندم در همانجا می باشد.

آیت الله العظمی سیّد علی حسینی خامنه‌ای

طبق اعلام دفتر مرجعیت مبلغ فطریه یعنی بر اساس 3 کیلو گندم 20 هزار تومان است. همچنین برای کسی که بخواهد فطریه را برحسب سه کیلو نان محاسبه کند این مبلغ 12000 تومان است. در هر صورت ملاک اصلی سه کیلوگرم مواد خوراکی است که بهتر است غذای غالب خانواده باشد. مثلا، اگر غذای غالب خانواده برنج است، سه کیلو برنج محاسبه کنند.

آیت الله العظمی کرامی قمی
با گندم بیست هزار تومان و برای برنج هفتاد هزار تومان محاسبه شود.

عبدالصمد حسینی خبرنگار - صبح ملت نیوز










 

 



 


 



http://sobhemelatnews.ir/fa/News/68699/مبلغ-فطریه-1400-اعلام-شد؟
بستن   چاپ