ریاست محیط زیست دزفول:
سرقت تابلوی ورود ممنوع دره توبیرون دزفول
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 - 15:36:56
صبح ملت نیوز
*سرقت تابلوی ورود ممنوع دره توبیرون دزفول* 

به گزارش خبرنگار صبح ملت،متجاوزین به محیط زیست تابلوی ورود ممنوع وسایل نقلیه به دره ی  زیبای توبیرون دزفول را سرقت کردند.
 ریاست محیط زیست دزفول با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت :پیرو مصوبه ساماندهی مناطق گردشگری شهرستان دزفول و به منظور پیشگیری از تخریب محیط زیست منحصر به فرد دره توبیرون و اعتراض افکار عمومی و حامیان محیط زیست وبازدیدهای صورت گرفته دستگاه‌های متولی امر منجر به مصوباتی در کارگروه ساماندهی دره توبیرون در محل فرمانداری دزفول گردید.  ازجمله مسدود کردن مسیر مخربین  محیط زیست و نصب تابلوهای هشدار دهنده توسط فرمانداری و محیط زیست و بخش داری سردشت  در آن مکان بود.
 رضا قپانچی پور گفت:
دیری نپایید که سودجویان و ناآگاهان محیط زیست با بازگشایی مجدد مسیر و بردن خودرو ها به درون دره ی
توبیرون پس از سرقت تابلوی هشداردهنده و ارسال پیام‌های تهدیدآمیز عزم راسخ خود را در نابودی این منطقه اعلام کردند. وی گفت:جالب اینکه مردم و علاقمندان طبیعت بجز آرامش و حفظ تنوع زیستی این دره ی منحصر بفرد وزیبا وجلوگیری از آلودگی صوتی وتنفسی چیزی نخواسته بودند .  وی افزود:   چند سالی ست  این دره ی زیبا  مورد هجمه و آسیب خودرو هایی  گشته که حضورشان با روح و کالبد طبیعت در تضاد بوده تا جایی که گویی منافع خود را بر تخریب زیستگاه جانداران، آلودگی گسترده آب و خاک، تخریب پوشش گیاهی و رهاندن پرندگان و تغییر منظرگاه طبیعی ارجح دانسته و در حال جولان می‌باشند.
وی گفت: معلوم نیست این طبیعت زخم خورده در حال پس دادن تاوان کدامین گناه خود به این افراد است ؟؟!
 قپانچی پور گفت: در پی این بزه اداره حفاظت محیط زیست با همکاری فرمانداری شهرستان حسب وظیفه مراتب را با پیگیری قضایی در دستور کار قرار داده و قطعاً با عاملین این سرقت و ورود به دره توسط وسایل نقلیه موتوری طبق قانون و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برخورد شده و جایگزین تابلو و مسدود کردن مسیر نیز در حال اقدام می باشد.
 در این خصوص مدیر انجمن کنکاج با اشاره به نامه نگاری اعتراضی به مسولین پس از سرقت تابلو و ورود خودروها به درون دره و آلودگی های شدید زیست محیطی  به خبرنگار ما گفت :
پس از سالها پیگیری و جلسه های متعدد با مسئولین و آموزش فرهنگ سازی  مبنی بر عدم ورود خودروها به دره توبیرون به منظور حفظ طبیعت زیبای خدادادی ؛سرقت تابلوی ورود ممنوع مربوط به فرمانداری و بخشداری و محیط زیست دزفول و ورود مجدد  خودوها توسط افراد بزهکار و دشمنان قانون ومحیط زیست به هیچ عنوان قابل گذشت نبوده و مسئولین و دستگاه قضایی باید به شدت برخورد کنند.
 عبدلحسین اذرباد گفت:
*سالهاست که شهرستان دزفول بعنوان مقصد گردشگری طبیعت دوستان  از نقاط مختلف کشور برگزیده شده ودره توبیرون واقع در 20 کیلومتری شرق شهرستان دزفول بعنوان یکی از مناطق بکر و گردشگر پذیر، و از سرمایه های ارزشمند زیست محیطی کشور بوده که ظرفیت ثبت ملی راداشته وباید محافظت گردد*.
خبرنگار :علی عراقی 

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/68858/سرقت-تابلوی-ورود-ممنوع-دره-توبیرون-دزفول
بستن   چاپ