چشم بسته به وزرا رای نخواهیم داد
نماینده ی مسجدسلیمان: ضرورت تبدیل خوزستان به منطقه آزاد انرژی/رایزنی‌های لازم در حال انجام است
يکشنبه 24 مرداد 1400 - 23:16:37
خانه ی ملت
دکتر ورناصری تاکید کرد؛
ضرورت تبدیل خوزستان به منطقه آزاد انرژی/رایزنی‌های لازم در حال انجام است
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از آنجا که خوزستان مرکز تولید برق، نفت، گاز و پتروشیمی است می‌تواند به منطقه یا بازار ویژه انرژی کشور تبدیل شود که این مهم دستاوردهای بسیاری برای کشور همچون اشتغال و ثروت آفرینی به دنبال دارد.

دکتر علیرضا ورناصری بر لزوم احداث حداقل یک منطقه ویژه انرژی در خوزستان مانند منطقه ویژه انرژی عسلویه، به‌ منظور پیشرفت استان حیاتی دانست و توضیح داد: از آنجا که خوزستان مرکز تولید برق، نفت، گاز و پتروشیمی است می‌تواند به منطقه یا بازار ویژه انرژی کشور تبدیل شود چراکه تمامی حامل‌های انرژی در کمترین فاصله با این بازار در دسترس هستند بنابراین دیگر نیاز به تقبل هزینه‌های حمل و نقل و جا به جایی نیست.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه منطقه ویژه انرژی به معنای تولید، پالایش و عرضه حامل‌های انرژی به‌صورت توامان در یک منطقه است، ادامه داد: همچنین از آنجا که این بازار در استان خوزستان به خریداران خارجی که عموما همسایه‌گان ما هستند نزدیک است، می‌تواند شرایط خرید و فروش را تسهیل می‌کند و با توجه به اینکه عرضه و تقاضا در یک منطقه اتفاق افتاده، کمترین هزینه و بیشترین فایده را به دنبال خواهند داشت.

به گفته وی منطقه آزاد انرژی علاوه‌بر ایجاد اشتغال، ثروت‌آفرینی نیز به دنبال دارد و با توجه به‌ وجود زیرساخت‌ها در خوزستان همچون منابع تولیدی، این کار به سهولت بیشتری انجام می‌شود. 

ورناصری با اشاره به ساختار حوزه نفت و گاز در استان خوزستان، اظهار کرد: ساختار انرژی در استان خوزستان عملاً از هم‌گسیخته است، به همین دلیل در گام اول باید تولید، پالایش و توزیع را یکپارچه کرد و از حالت پراکنده خارج و تا حدودی نظام‌یافته شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین از انجام رایزنی‌های لازم برای ایجاد منطقه ویژه انرژی در استان خوزستان خبر داد.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/74532/نماینده-ی-مسجدسلیمان-ضرورت-تبدیل-خوزستان-به-منطقه-آزاد-انرژیرایزنی‌های-لازم-در-حال-انجام-است
بستن   چاپ