آلرژی مانعی برای تزریق واکسن های کرونا نیست
آلرژی مانعی برای تزریق واکسن های کرونا نیست
شنبه 30 مرداد 1400 - 16:09:46
آلرژی مانعی برای تزریق واکسن های کرونا نیست

🔹معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد:سابقه آلرژی و یا حساسیت های دارویی شامل حساسیت به داروهای خانواده پنی سیلین ها و سایر آنتی بیوتیک ها ممانعتی جهت تزریق واکسن های کرونا محسوب نمی شود.

🔹به گزارش سرویس اجتماعی صبح ملت نیوز به نقل از وبدا  ،داود سلمان پور،ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش اظهار داشت: با توجه به گسترش ابهاماتی در فضای مجازی در خصوص منع مصرف واکسن های کووید 19 در افراد با سابقه آلرژی و یا حساسیت دارویی، بر اساس مستندات علمی موجود سابقه آلرژی و یا حساسیت های دارویی شامل حساسیت به داروهای خانواده پنی سیلین ها و سایر آنتی بیوتیک ها ممانعتی برای تزریق واکسن های کووید 19 محسوب نمی شود. 

🔹وی افزود: افرادی که سابقه حساسیت به غذا، داروها، لاتکس و یا سایر واکسن های غیر کووید 19 داشته اند، می توانند واکسن های موجود کووید 19 را دریافت کنند. 
 
🔹وی اضافه کرد: بیماران مبتلا به آلرژی های فصلی، آسم و کهیر مزمن نیز می تواند واکسن های کووید 19 را دریافت کنند.

🔹معاون غذا و دارو گفت: بیماران با سابقه آنافیلاکسی به غذاها و یا سایر داروها منع مصرف برای دریافت واکسن ندارند ولی این بیماران باید تزریق واکسن را در مراکز درمانی مجهز به امکانات احیاء انجام دهند و بعد از تزریق واکسن حداقل به مدت 30 دقیقه تحت نظر قرار گرفته شوند. 

🔹وی در خاتمه توصیه کرد: افرادی که دچار واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی) و فوری به ترکیبات موجود در یک نوع واکسن کرونا شده اند برای مرحله دوم آن نوع واکسن نبایستی تزریق شود.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/74784/آلرژی-مانعی-برای-تزریق-واکسن-های-کرونا-نیست
بستن   چاپ