لزوم احیای بازرسی و نظارت نامحسوس و مجازات تخطّی کنندگان از قانون و تضییع کنندگان حقوق مردم بقلم دکتر علی عبادنسب
لزوم احیای بازرسی و نظارت نامحسوس و مجازات تخطّی کنندگان از قانون و تضییع کنندگان حقوق مردم بقلم دکتر علی عبادنسب
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 18:03:38
عدالت خواهی و مطالبه گری:

لزوم احیای بازرسی و نظارت نامحسوس و مجازات تخطّی کنندگان از قانون و تضییع کنندگان حقوق مردم

بقلم دکتر علی عبادنسب

یکی از خواسته های بحق مردم از دولت سید ابراهیم رئیسی و قوه مقننه و قضاییه، احیای بازرسی و نظارت نامحسوس برای جلوگیری از تخلف از همه ارائه دهندگان خدمت به مردم، اعم از اصناف، پزشکان، دندانپزشکان، کارمندان، کارخانه های تولیدی، شهرداری ها و ادارات، و ارائه دهندگان خدمات پس از فروش (گارانتی ها) و تعیین تعرفه های منصفانه با توجه به درآمد مردم و مجازات تخطّی کنندگان از قانون و تضییع کنندگان حقوق مردم است.
مردم احساس می کنند که در همه ابعاد زندگی حقوقشان در حال پایمال شدن است و کسی هم به طور جدی پیگیر حقوقشان نیست، تحمل مردم هم حدی دارد، اگر جلوی این همه بی عدالتی افسارگسیخته به سرعت گرفته نشود، خدای ناکرده، ممکن است پیامدهای ناگواری برای کشور، و نظام اسلامی که با خون هزاران شهید آبیاری شده است، داشته باشد. 
در اینجا یک مورد از بی عدالتی ها که رنگ بوی قانون و رسمیت به خود گرفته، به عنوان مثال ذکر می شود و آن هم تعرفه های دندان پزشکی است. چرا باید تعرفه های دندانپزشکی اینقدر سرسام آور باشد؟!
چرا باید یک دندان پزشک مبلغی معادل حقوق و دستمزد چند روز کار یک کارگر یا کارمند را برای کشیدن تنها یک دندان که معمولا کمتر از 10 دقیقه وقت می برد بگیرد؟!
و وقتی که با اعتراض مردم مواجه شود با اعتماد به نفس، جواب بدهد که طبق تعرفه از شما گرفته ام.
چرا باید نظام پزشکی و مسؤولین بهداشتی کشور چنین تعرفه های سرسام آوری را برای دندانپزشکان و پزشکان در نظر بگیرند؟! و و و
مردم بیچاره و گرفتار دردشان را به چه کسی بگویند؟! 

به این امید که ان شاء اللّٰه تعالی، هرچه سریعتر بر اساس توصیه های مکرّر و منویات رهبر انقلاب در راستای مبارزه با فساد و اجرای عدالت، طرح بازرسی و نظارت نامحسوس و وضع مجازات های سنگین و باز دارنده، نه مجازات های سبک و بی اثر، برای تخطّی کنندگان از قانون و تضییع کنندگان حقوق مردم به مرحله اجرا و تنفیذ درآید. و السلام علی من اتّبع الهدی.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/75294/لزوم-احیای-بازرسی-و-نظارت-نامحسوس-و-مجازات-تخطّی-کنندگان-از-قانون-و-تضییع-کنندگان-حقوق-مردم-بقلم-دک
بستن   چاپ