گزارشی از یازدهمین سوگواره عاشورائیان خوزستان_دزفول معین البکا : حاج عبدالمحمد نعناکار
گزارشی از یازدهمین سوگواره عاشورائیان خوزستان_دزفول معین البکا : حاج عبدالمحمد نعناکار
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 01:29:21
صبح ملت نیوز

گزارشی از یازدهمین سوگواره عاشورائیان خوزستان_دزفول

معین البکا : حاج عبدالمحمد نعناکار

به گزارش خبرنگار صبح ملت نیوز حاج عبدالمحمد نعناکار مدیر کانون های آیینی مذهبی شهرستان دزفول و مدیر گروه نمایشی هدی در گفتگویی به خبرنگار ما گفت :

 همانگونه که می دانید این یازدهمین سوگواره تعزیه است که برگزار می شود و حدودا سه ماه است که شبیه خوانان مشغول تمرین هستند. اما باتوجه به کرونا

مشکلاتی داشتیم  که الحمد الله در حسینه ها حل شد .

مدیر کانون های آیینی مذهبی شهرستان دزفول ادامه داد : در کل گروه هدی چهار مجلس تعزیه شامل  (متوکل عباسی، حضرت قاسم، حضرت علی اکبر و کاخ شام )را برگزار می کنند و گروه جنت الحسین از شهرستان شوش دو جلس تعزیه (امام حسین `ع`و حضرت عباس`ع` )را اجرا می کنند.   در مجموع بمدت شش شب و هر شب یک مجلس برگزار می گردد.مجموعه شبیه خوانان و عوامل تقریبا 38 نفر می باشند.

وی افزود : قبل از اجرای مجالس تعزیه یکی از مراسمات آئینی مذهبی شهرستان دزفول  مانند علم یراق . علم رقصانی و چوب زنی و سنج و دمام برگزار می شود.

حاج عبدالمحمد نعناکار خاطر نشان کرد :

 هزینه ها به دو بخش تقسیم می شوند، بخشی امکانان مانند البسه و وسایل تعزیه و... هستند که گروه هدی تامین می کند .متاسفانه همه چیز گران شده  مثلا یک عبا برای شبیه جبرئیل از یک و دویست تا دو و نیم میلیون هست که برای گروه نمایشی هزینه سنگینی هست .

 هزینه های اجرایی با توجه به رعایت پرتکل بهداشتی سپاه پاسدارن ماسک و آب معدنی و وسایل تدارکاتی را تامین می کنند و شهرداری دزفول نیز از نظر تبلیغات و تامین برق مکان و آماده سازی و را متقبل شده اند که از آنان تشکر میکنم .

در پایان وی افزود : از همه کسانی که ما را در این امر مهم یاری دادند سپاسگزارم


http://sobhemelatnews.ir/fa/News/75760/گزارشی-از-یازدهمین-سوگواره-عاشورائیان-خوزستان_دزفول-معین-البکا-حاج-عبدالمحمد-نعناکار
بستن   چاپ