یادداشت‌ سیدعلی فخرایی در عدم اجرای کامل قانون خدمات مدیریت کشوری
تخلفات آشکار در اجحاف نسبت به حق و حقوق کارگران و کارمندان‌
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 21:09:09
پایگاه خبری صبح ملت
یادداشت/

سید علی فخرائی
برخی از تحلیگران اقتصادی که اتفاقا سیمای ملی هم مرّوّج طرز نگاه آنان به مسائل اقتصادی است مد نظرشان چنین است که : 
《 افزایش حقوق بازنشستگان، باعث تورم می‌شود،ضمن اینکه پرداخت حقوق به کارمندان توسط دولت 
 نوعی خرید محسوب و دولت با افزایش حقوق خدمات را گران می خرد》

باید بیان داشت که این تحلیل، اوج ناسپاسی نسبت به کارکنان صادق و وظیفه شناس است. خصوصا در چهل سال اخیر که همه مستخدمین دولت باگذر از کنکور و فیلتر های حراستی آنهم پس از طی حداقل دوسه سال کار، به استخدام دولت درآمده اند، مگر آنهایی که از نیروهای وامانده وسهمیه بگیر تحمیل شده بر دولت و ملت بوده اند ، که بیشتر پستها وحقوقهای نجومی در ادارات هم طبعا به این سهمیه بگیران و وابستگان مدیران رسیده است.

پس بهتر است این تحلیلگرانِ یک جانبه نگر  سرکوفت سهمیه بگیرانِ  ناکارآمد را که بیش از کارکنان خدوم، حقوق ومزایا‌ گرفته و بر پستهای مدیریتی تکیه زده اند را به همه کارکنان تعمیم ندهند. واین واژگونه گویی رابهانه ای برای عدم افزایش حقوق ومزایای کارمندان دولت که نه تنها در حد استانداردهای بین المللی حقوق نگرفته اند  بلکه درحد تعاریف وزارت کار همین جمهوری اسلامی هم حقوق مکفی نمی گیرند قرار ندهند.

 از زورگویی ها وتخلفات آشکار اجزاء مختلف حکومت دراجحاف نسبت به حق وحقوق کارگران و کارمندان می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1) آیا افزایش حقوق سالیانهِ حقوق بگیران طبق قوانین مصوب، براساس نرخ تورم در دولت های مختلف چپ و راست اجراشده؟

2) آیا قانون خدمات مدیریت کشوری مصوب 1386 درست وکامل اجرا شده؟

3) آیا قانون حق مناطق جنگی برای کارکنان دولت بعد ازسه دهه محرومیت، وچندبار استفساریه گرفتن ازمجلس و تآیید درشورای نگهبان عملیاتی شده؟

آیا.     آیا.       آیا....
چقدر قلب کردن واقعیت ها و 
چقدر عجز وناتوانی در بیان حقایق؟
چقدر خیانت به حقوق بگیرانی که که از بدو استخدام، حق بیمه وحق صندوق بازنشستگی هرماه، آنهم قبل از دریافت حقوقشان از آنها کسر شده، تا پس از 30 یا 35 سال یاکمتر وبیشتر از مزایای سرمایه گذاریهای خودشان آنهم بی منت استفاده کنند. و اینگونه مورد هجمه به ظاهر اقتصاددانان و به اصطلاح تحلیل گران و حتی مجریان تلویزیون میلی قرارنگیرند؟؟
درد آور نیست، هم عمرت را بسوزانند و هم حرمتت را با بوق وکرنای برباد بدهند وهم هروقت دولت ها خواستند به یمن مدیران و اعضای هیئت مدیره های تحمیلی، و با بر داشت های بی اذن واجازه از صاحبان صندوقها، جیب شان راخالی واعتراضهای بحقشان راسرکوب و در رسانه های جمعی و در تلویزیون میلی اینگونه همه طرفه تحقیرشان بکنند؟/ انتهای پیام 
صبح ملت 

1400/6/19

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/75998/تخلفات-آشکار-در-اجحاف-نسبت-به-حق-و-حقوق-کارگران-و-کارمندان‌
بستن   چاپ