کاهش 50 درصدی بستری های کرونا در بندر ماهشهر
پنجشنبه 1 مهر 1400 - 07:05:31
ایرند

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر با بیان اینکه تعداد بیماران بستری کرونایی در این شهرستان کاهش 50 درصدی داشته است گفت: در حال حاضر 120 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این منطقه بستری هستند.

محمد شنبدی، رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر اظهار کرد: تعداد تست‌های مثبت پی.سی.آر نیز در این شهرستان 50 درصد کاهش داشته و در حال حاضر 20 درصد تست‌های پی.سی.آر در بندر ماهشهر مثبت هستند.
وی در خصوص روند واکسیناسیون در بندر ماهشهر نیز گفت: تاکنون 140 هزار دُز واکسن کرونا در بندرماهشهر تزریق شده است و با این تعداد تزریق 53 درصد از جمعیت بالای 18 سال این شهرستان دُز اول و 25 درصد نیز هر 2 دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر همچنین به نصب و راه اندازی دستگاه جدید سی.تی.اسکن در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت:دستگاه سی.تی.اسکن این بیمارستان از رده خارج شده بود و پاسخگوی نیازهای تشخیصی و درمانی بیماران نبود.
شنبدی با بیان اینکه دستگاه جدید سی تی اسکن بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، جدیدترین مدل از نوع زیمنس و 16 اسلایس است که قابلیت انجام تمام سی.تی.اسکن‌های ساده و اختصاصی را دارد گفت: انجام آنژیوگرافی اندام ها، مغز، عروق کلیوی، کبد و ریه از دیگر قابلیت‌های این دستگاه است و با وجود آن، نیازی به اعزام بیماران برای انجام سی.تی.آنژیو به مرکز استان نیست.
وی اضافه کرد: این دستگاه قابل اتصال به سیستم های مرکزی پکس بیمارستان بوده و می‌تواند نتیجه را به صورت آنی در اختیار پزشک قرار دهد همچنین تصویر گرفته شده از این دستگاه بر روی تلفن همراه قابل مشاهد است.


http://sobhemelatnews.ir/fa/News/76744/کاهش-50-درصدی-بستری-های-کرونا-در-بندر-ماهشهر
بستن   چاپ