نوباوه :جمهوری آذربایجان بداند ترکیه و رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با ایران نیستند
نوباوه :جمهوری آذربایجان بداند ترکیه و رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با ایران نیستند
سه شنبه 13 مهر 1400 - 10:03:09
فارس
بیژن نوباوه وطن با اشاره به فرمایشات مقام معظم انقلاب در مورد تحرکات صورت گرفته در مرزهای شمال غرب کشور گفت: اخیراً توهماتی برای کشور جمهوری آذربایجان ایجاد شده است؛ کشوری که سال‌های نه چندان دور جزیی از خاک ایران بوده و در یک قرارداد مشکوک از ایران جدا شده است.
وی افزود: قطع دسترسی ایران به اروپا از طریق ارمنستان یا مواردی از این دست نقشه‌هایی است که در خارج از منطقه کشیده می‌شود و اگر جمهوری اسلامی ایران به این مسائل تن در دهد یقیناً آنها نقشه‌های بیشتری را دارند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته تلاش‌هایی که کشور آذربایجان برای گرفتن قره‌باغ داشت و تأکیدی که رهبر معظم انقلاب داشتند مبنی بر اینکه ژئوپلتیک و جغرافیای منطقه نباید تغییر کند انعکاس بسیار خوبی داشت.
نوباوه خاطرنشان کرد: ایران در مسائل داخلی هیچ کشوری دخالت نمی‌کند اما مسائل اخیر جمهوری آذربایجان بسیار وقیحانه است و اقدامی است که می‌تواند راه‌های ارتباطی ما را با کشور همسایه‌مان ارمنستان مسدود کند و این مسئله، مسئله‌ای است که منافع ما را دچار خدشه می‌کند و ما در مقابل آن سرسختانه خواهیم ایستاد.
وی افزود: جمهوری آذربایجان باید این مسئله را درک کند که بازی دیگران را نخورد، کشوری مثل ترکیه و نیز رژیم صهیونیستی هیچکدام در برابر ایران توانایی ایستادگی ندارند و قطعاً پشت آذربایجان را خالی خواهند کرد و آذربایجان خواهد ماند و یک همسایه قدرتمند مثل جمهوری اسلامی ایران و قطعاً تعاملاتش در آینده دچار مشکل خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقامات جمهوری آذربایجان باید به این مسئله توجه داشته باشند تجمع مخالفان جمهوری اسلامی در مرزهای این کشور با ایران برای ما قابل تحمل نیست و اگر بخواهد این وضعیت ادامه پیدا کند قراردادهایی خصمانه‌ای که علیه ایران منعقد شده و آذربایجان را از ما جدا کرده حتماً باید از نظر حقوقی مورد پیگیری قرار گیرد و ما پیگیر این موضوع خواهیم بود.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/77620/نوباوه-جمهوری-آذربایجان-بداند-ترکیه-و-رژیم-صهیونیستی-قادر-به-مقابله-با-ایران-نیستند
بستن   چاپ