*موافقت مدیر کل منابع طبیعی خوزستان جهت واگذاری پارک لاله به شهرداری دزفول*
سه شنبه 27 مهر 1400 - 22:06:27
صبح ملت
دزفول_به گزارش خبرنگار صبح ملت نیوز ،،
با توجه به خشک شدن درختان سرسبز در پارک جنگلی لاله و واگذاری به پیمانکار صندوق قرض‌ لحسنه منابع طبیعی خوزستان طی سال‌های گذشته و عدم رسیدگی لازم و رعایت نشدن تعهدات پیمانکار و با توجه به اهمیت حیاتی این پارک برای گشت‌وگذار و استفاده از فضای سبز وتفریح شهروندان عزیز دزفولی مدیر کل منابع طبیعی خوزستان با واگذاری این پارک به شهرداری دزفول موافقت نمود.
به‌دنبال اعتراض‌های مکرر انجمن‌های زیست‌محیطی استان خوزستان و شهروندان دوستدار منابع طبیعی دزفول وعدم رسیدگی و آبیاری لازم و همچنین اقدام ارزنده‌ی دفتر نماینده دزفول بمدیریت آقای پور مرشد و تشکیل جلسه بررسی مشکلات پارک لاله طی هفته گذشته و حضور اداره‌های ذی‌ربط راهکارهای لازم و مشکلات موجود نقد و بررسی شدند.

در این جلسه روسای اداره‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی دزفول اعلام کردند که از پیمانکاران خاطی به دستگاه قضایی شکایت کرده اما پس از پیگیری های زیاد تاکنون صدور حکم قطعی برای متخلفان صورت نگرفته‌است.


*همچنین مدیر بخش دکا انجمن کوهنوردان دزفول با انتقاد از عدم رسیدگی لازم توسط فرمانداری و دادستانی دزفول گفت چرا باید تعداد زیادی درخت نابود شده و هیچ‌گونه برخوردی با پیمانکارهای خاطی و کشاورزی‌های بی‌ضابطه در این پارک صورت نگیرد* ؟؟!
*موسا محمدپور گفت: آقای آوایی نماینده مردم دزفول باید به جد پیگیر واگذاری این پارک به شهرداری و دوستداران منابع طبیعی دزفول بوده چراکه سرمایه‌های عمومی نباید در اختیار چند نفر واستفاده خصوصی قرار گیرد* .

*از انجمن کنکاج دزفول آقای نقدی حضور داشتند که وی نیز با انتقاد از بی توجهی مسولین به این پارک باارزش گفت:از 15 سال گذشته تا الان سابقه و عکس برداری هوایی درختان پارک وجود دارد و در حال نابودی بوده که بسیار جای تاسف ونگرانی دارد*.

*خروجی جلسه درخواست نماینده مردم دزفول از مدیرکل منابع خوزستان بوده که در آن آمده‌است* :

*با توجه به وضعیت نامطلوب پارک لاله و مشکلاتی که پیمانکار فعلی به وجود آورده و منجر به خشک شدن بخش زیادی از پارک‌شده است و با توجه به اعلام آمادگی شهرداری دزفول و تهیه طرح تقاضا می‌شود با واگذاری مدیریت پارک به شهرداری دزفول موافقت نمایید*


*مدیرکل منابع طبیعی خوزستان آقای سجادی نیز در جواب درخواست نماینده مردم دزفول به معاونت فنی خود نوشت: به‌طور فوری پیگیری نموده و ضمن بررسی طرح شهرداری دزفول جهت توسعه واحاله ی مدیریت وفق مقررات مساعدت گردد*

گفتنی است پارک جنگلی لاله در شمال شهرستان دزفول جنب منطقه کوپیته با چشم‌انداز زیبایی به رودخانه دز واقع‌شده و این پارک حدود سی هکتار جنگل و شصت هکتار زمین کشاورزی داشته و مجموعه باارزش باغ‌وحش آزاد دزفول وپیست اسب سواری دزفول در این مکان قرار گرفته که شایسته رسیدگی ؛نورپردازی امکانات تفریحی و رفاهی؛اسفالت ؛نهال کاری اطاق های اقامتی و گردشگری؛سرویس بهداشتی وجلوگیری از تخریب کامل می‌باشد .

علی عراقی : خبرنگار روزنامه صبح ملت

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/79834/موافقت-مدیر-کل-منابع-طبیعی-خوزستان-جهت-واگذاری-پارک-لاله-به-شهرداری-دزفول
بستن   چاپ