پیروزی شیرزنان فوتبالیست در جام باشگاهای آسیا
پیروزی زنان فوتبالیست سیرجان در جام باشگاهای آسیا
يکشنبه 16 آبان 1400 - 20:58:05
ایسنا

 تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان جام باشگاه‌های آسیا را با پیروزی آغاز کرد.

تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان در اولین مسابقه خود در جام باشگاه‌های آسیا از ساعت 17 و 30 دقیقه امروز (یکشنبه) مقابل بنیادکار ازبکستان به میدان رفت و با نتیجه  پیروز شد.   
نیمه اول
نماینده ایران در این دیدار خیلی زود به گل رسید، زهرا علیزاده در دقیقه پنج با توپ‌ربایی در محوطه 18 قدم بنیادکار و پاس رو به عقب، موقعیت خوبی را به وجود آورد که رقیه جلال‌نسب آن  را به گل تبدیل کرد.  شبنم بهشت دقایقی بعد با پاس زهرا  علیزاده در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان حریف قرار گرفت اما موفق به گلزنی نشد و توپ با تکل دروازبان ازبکستان راهی کرنر شد. 
عارفه سیدکاظمی دروازه‌بان سیرجان در دقیقه 15 بازی موقعیت تک به تک بازیکن حریف را گرفت و مانع از باز شدن دروازه خود شد. 
فشار تیم بنیادکار روی دروازه ایران بیشتر شد اما  موقعیتی جدی ایجاد نکرد تا اینکه در دقیقه 33 بازی فاطمه برزاجانی روی بازیکن حریف خطا کرد که داور به او کارت زرد داد و ضربه آزاد اعلام کرد. کاراچیک ملی‌پوش بنیادکار پشت توپ ایستاد که ضربه او با اختلاف کم از بالای دروازه ایران بیرون رفت. داور بار دیگر برای بنیادکار ضربه آزاد اعلام کرد که کاراچیک آن  را به سمت دروازه ایران ارسال کرد و سیدکاظمی در دو مرحله توپ را گرفت. 
خطای بازیکن ازبکستان پشت محوطه جریمه باعث شد تا داور به کاپیتان این تیم کارت زرد بدهد و برای ایران ضربه آزاد اعلا کند. داور از طریق VAR صحنه خطا را بازبینی و آن را تایید کرد. افسانه چترنور پشت توپ قرار گرفت اما ضربه او خوب نبود و به دیوار دفاعی حریف برخورد کرد. 
این نیمه سه دقیقه وقت اضافه داشت و در نهایت با برتری یک برصفر شهرداری سیرجان به پایان رسید. 
نیمه دوم 
با شروع نیمه دوم بازیکن ازبکستان روی افسانه‌چترنور خطا کرد که داور به او کارت زرد داد و برای ایران ضربه آزاد اعلام کرد. حدیث بساط‌شیر توپ را ارسال کرد اما ضربه  سر بازیکن سیرجان خوب نبود و از بالای دروازه بیرون رفت. 
فاطمه مخدومی مصدوم شد و قادر به ادامه بازی نبود که مریم سلیمان‌پور به جای او به زمین آمد.   
فشار بنیادکار بر داوازه ایران بیشتر شد اما موقعیتی جدی به وجود نیاورد. ایران هم دراین  دقایق به ضد حمله روی آورده  بود که زهرا علیزاده ستاره سیرجان در این مسابقه در دقیقه 45 مسابقه با یک ضربه چیپ از پشت محوطه جریمه گل دوم ایران را به ثمر رساند.
کاراچیک بهترین بازیکن بنیادکار در این دیدار، چند بار دروازه ایران را تهدید کرد تا اینکه در دقیقه 75 با دروازه‌بان ایران در موقعیت تک به تک قرار گرفت. سیدکاظمی روی او خطا کرد که داور این صحنه را پنالتی گرفت و به سیدکاظمی هم کارت زرد داد. نوزی‌مورا پنالتی را تبدیل به گل کرد و حساب کار دو بر یک شد. 
کاراچیک دقایقی بعد به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه بیرون رفت.
تعداد خطای دو تیم‌ در نیمه دوم بیشتر شد. نظام‌آبادی در دقیقه 89 روی بازیکن بنیادکار خطا کرد و کارت زرد گرفت. ضربه آزاد بنیادکار هم توسط بازیکنان  ایران دور شد.
داور  برای این نیمه هشت دقیقه وقت اضافه گرفت. 
زهرا علیزاده در وقت‌های اضافه بازی تعویض شد و جای خود را به هستی فروزنده داد. فاطمه ارزانی هم به جای افسانه چترنور به زمین آمد. این دیدار در نهایت با برتری دو بر یک نماینده ایران  به پایان رسید. 
عارفه سیدکاظمی، ملیکا متولی، حدیث بساط‌شیر، فاطمه امینه برازجانی، زینب عباسپور، سهیلا نظام‌آبادی، رقیه جلال‌نسب، فاطمه مخدومی، زهرا علیزاده، افسانه چترنور و شبنم بهشت ترکیب اولیه تیم سیرجان در این مسابقه بود.  
نماینده ایران چهارشنبه، 19 آبان از ساعت 17 و 30 دقیقه مقابل گوکولام هند به میدان می‌رود.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/81067/پیروزی-زنان-فوتبالیست-سیرجان-در-جام-باشگاهای-آسیا
بستن   چاپ