نگاهی به میراث(معنوی) "حکیم ابوالقاسم فردوسی" در رادیو فرهنگ‌
نگاهی به میراث(معنوی) "حکیم ابوالقاسم فردوسی" در رادیو فرهنگ‌
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 08:31:12
نگاهی به میراث(معنوی) "حکیم ابوالقاسم فردوسی" در رادیو فرهنگ‌

برنامه "هفت اورنگ" چهارشنبه 19 آبان ماه  به معرفی “میراث ناملموس (معنوی) حکیم ابوالقاسم فردوسی  کتاب  شاهنامه” اختصاص دارد .

دربرنامه هفت اورنگ که به معرفی ثبت ملی و جهانی میراث ناملموس ایران زمین اختصاص دارد امروز در گفت  و‌گو با  «دکتر محمود صادقی زاده » ( مدرس دانشگاه و ادبیات فارسی)میراث ناملموس (معنوی)؛ "حکیم ابوالقاسم فردوسی" و "شاهنامه" معرفی و بررسی می شود. 
شاهنامه فردوسی از گذشته تا به امروز به عنوان یک میراث معنوی باارزش کشورمان به حساب آمده و همواره جایگاه خاصی در ذهنیت فرهنگی اقشار مختلف جامعه‌مان داشته است. این کتاب شاهکار حماسی فردوسی، شاعر فارسی زبان قرن چهارم هجری بوده و نگارش آن بنا بر آنچه در تاریخ ادبیات‌مان آمده نزدیک به 30 سال طول کشیده است.
در برنامه این هفته همچنین گفتاری از  مجتبی مینوی، ایرج افشار، میر جلال الدین کزازی، غلامحسین ابراهیمی دینانی، فریدون جنیدی، جلال خالقی مطلق و ژاله آموزگار در رابطه با این اثر پخش می شود.
گفتنی است ،اثر منظوم «شاهنامه» پرآوازه ترین سروده فردوسی و بزرگترین رزم نامه جهان محسوب می شود که به نوعی دربردارنده تاریخ ایران باستان است.
هم‌اکنون کهن ترین نسخه شاهنامه فردوسی به عنوان میراث معنوی با ارزش کشورمان در کتابخانه ملی فلورانس ایتالیا نگهداری می‌شود. این نسخه که قدمت آن به حدود 800سال قبل برمی‌گردد
برنامه هفت اورنگ را به همت گروه ادب و هنر به تهیه کنندگی حسین رحمانی، اجرای کارشناسی، نویسندگی و پژوهش ، ‌مشاور محتوایی سید حامد موسوی، ساعت 21:00 برروی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید .

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/81275/نگاهی-به-میراثمعنوی-حکیم-ابوالقاسم-فردوسی-در-رادیو-فرهنگ‌
بستن   چاپ