نتایج کاپ 26 (بزرگترین نشست اقلیمی جهان) از نگاه کلمان سنشال سخنگوی صلح سبز فرانسه
نتایج کاپ 26 (بزرگترین نشست اقلیمی جهان) از نگاه کلمان سنشال سخنگوی صلح سبز فرانسه
شنبه 22 آبان 1400 - 11:03:08
صبح ملت
به گزارش سرویس بین الملل صبح ملت به نقل از شبکه های فرانسوی زبان ، در حالی که کنفرانس آب و هوا عصر جمعه به پایان می رسد، کلمان سنشال سخنگوی صلح سبز فرانسه بیان داشت :
وقتی تعهداتی را که امروز روی میز هستند در نظر بگیریم نتایج بسیار بد هستند. نتیجه این کاپ 26 (بزرگترین نشست اقلیمی جهان) بسیار ناکافی است، اگر نخواهیم از واژه ی شکست استفاده کنیم‌. او افزود: بوی یک فاجعه به مشام می رسد.
با در نظر گرفتن تعهداتی که امروز روی میز است، نتایج بسیار بد است. ما در مسیری با افزایش 2.4 درجه ای دما از اکنون تا پایان قرن هستیم و این فاصله زیادی با هدف توافق پاریس، یعنی محدود کردن افزایش دما به 1.5 درجه تا پایان قرن ، دارد.
وی در پایان صحبت های خود افزود : گویا ما به تحولات سیاسی بزرگ نیاز خواهیم داشت. ، ما باید رهبران جهان را به دادگاه بکشانیم.
اجلاس گلاسکو 31 اکتبر (9 آبان) با حضور نمایندگانی از 200 کشور کار خود را با هدف مذاکرات دیپلماتیک برای مقابله با گرمایش زمین در گلاسکو اسکاتلند آغاز کرده است.قرار بر این بود که  شرکت کنندگان در این اجلاس دو هفته‌ای سیاست‌هایی در مورد نحوه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 و همچنین چگونگی کمک به کره زمین  اعلام کنند و رئیس کنفرانس تغییرات اقلیمی (کاپ 26) در مراسم افتتاح این نشست گفت این آخرین و بهترین فرصت جهان برای دستیابی به اهداف مقابله با گرمایش جهانی و کاهش اثرات مخرب آن است../ انتهای خبر 

مترجم پریسا فرخیان

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/81602/نتایج-کاپ-26-بزرگترین-نشست-اقلیمی-جهان-از-نگاه-کلمان-سنشال-سخنگوی-صلح-سبز-فرانسه
بستن   چاپ