نگاهی به اشتباهات رایج ترویج کتابخوانی در فضای مجازی با«کتاب بان» رادیو فرهنگ
نگاهی به اشتباهات رایج ترویج کتابخوانی در فضای مجازی با«کتاب بان» رادیو فرهنگ
يکشنبه 23 آبان 1400 - 08:20:30
نگاهی به اشتباهات رایج ترویج کتابخوانی در فضای مجازی با«کتاب بان» رادیو فرهنگ 

 برنامه «کتاب بان» یکشنبه 23 آبان ، با موضوع بررسی اشتباهات رایج  ترویج کتابخوانی در فضای مجازی از رادیو فرهنگ پخش می شود.

در برنامه این هفته «کتاب بان» علی اکبر زین‌العابدین به عنوان کارشناس مجری با سمیرا رستگارپور ؛ درخصوص اشتباهاتی که مردم در مطالعه کتابخوانی و‌شیوه های ترویج آن در فضای مجازی دارند همچنین در زمینه شیوه های خود مراقبتی گفت و گو می‌کند.
امروزه الزام وجود کتاب در سبد فرهنگی خانواده های ایرانی امری ضروری است  و این در حالی است که ماهواره ها و رسانه های مدرن بالاخص فضاهای مجازی جایگزین کتاب و کتابخوانی شده است. کارشناسان معتقدندبهره برداری نادرست از فضای مجازی می تواند یکی از موانع کتابخوانی در کشور باشد. بحران آمار پایین مطالعه روزانه در ایران از یک سو و تلاش مسوولین برای افزایش آن از سوی دیگر باعث استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می شود . بر همگان روشن است که مطالعه و کتابخوانی یک راه کم هزینه و موثر در افزایش آگاهی و بالا بردن کیفیت زندگی افراد می باشد.اما برای بهره برداری درست از فضای مجازی و بالا بردن سرانه مطالعه،باید با شیوه های درست ترویج کتابخوانی در این فضا آشنا بود پس در این برنامه ضمن بررسی برخی اشتباهات رایج به معرفی شیوه های صحیح ترویج کتابخوانی در فضای مجازی نیز اشاره می شود.
گفتی است یکی از  رسالت های برنامه« کتاب بان» معرفی چهره‌های مروج کتابخوانی به عنوان الگو برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، است و شنوندگان این هفته  با « صادق حسین زاده» مروج کتابخوانی از شهر قروه استان کردستان آشنا می شوند و وی درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌ گوید.
برنامه «کتاب بان» را فریده گودرزی با اجراکارشناسی علی اکبر زین العابدین برای گروه کتاب رادیو فرهنگ تهیه می‌کند که امروز از ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه می‌شنوید.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/81676/نگاهی-به-اشتباهات-رایج-ترویج-کتابخوانی-در-فضای-مجازی-با«کتاب-بان»-رادیو-فرهنگ
بستن   چاپ