داود حسن زاده چاپخانه‌دار برتر استان خوزستان شد
چهارشنبه 26 آبان 1400 - 15:40:14


اآیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ و نشر استان خوزستان ازسوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

 به ‌نقل از پایگاه خبری تجهیز نیوز  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان 25 آبان‌ماه در آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ و نشر استان خوزستان که در سالن اجتماعات این اداه کل برگزار شد، گفت: سرعت تکنولوژی انسان امروزی را دچار بحران کرده و دور شدن از دورهمی معاصر موجب شده که غفلت عجیبی نسبت به گذشته خود داشته باشیم.

جوروند با بییان اینکه بی خبری نسبت به گذشته ما را دیجیتال‌زده کرده است، افزود: غفلتی که در زندگیِ تک تک ما رسوخ کرده، مسبب موجز و ساندویچی کردن همه چیز در اطراف ما شده است و سخنی که درون ما را به تفکر برانگیزد و در جان مخاطب آتش بیندازند، نداریم.

وی با اشاره به ضرورت نیاز به تفکر، خردورزی و مطالعه عمیق در جامعه امروزی افزود: بحث چاپ، نشر و کتاب همه در گرو یکدیگر هستند. باید دید تا چه اندازه می‌شود به این حلقه کمک کرد و چگونه می‌توان برگشتی به حقایق و اندیشه‌ورزی در سرزمین بزرگی مانند ایران با آن عقبه تاریخی و بزرگانی در حوزه  فلسفه، علم، ادبیات شعر، تفسیر و غیره زد.

ماون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین گفت: صنعت چاپ، یک صنعت بزرگ و با اهمیت و در بیشتر کشورهای توسعه یافته جهان در بین 5 صنعت نخست جای گرفته است.

مرتضی جمشیدی افزود: وضعیت صنعت چاپ کشور از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست و این به دلیل وجود شرایطی مانند تحریم، بیماری کرونا، نوسانات قیمت ارز، بالا بودن قیمت دستگاه‌های چاپ و مواد اولیه و  است که تاثیر مستقیمی بر صنعت چاپ گذاشته است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که چاپخانه‌داران طی دو سه سال اخیر با آن روبه‌رو هستند، این است که سفارش‌هایی که در چند سال اخیر سازمان‌ها و ارگان‌ها به چاپخانه‌داران ارائه می‌دادند، کم شده و این باعث بروز مشکل شده است.

جمشیدی با بیان اینکه صنعت چاپ را صنعت ضرردهی نمی‌بینم، تصریح کرد: هر کسی در صنعت چاپ به ویژه در استان خوزستان سرمایه‌گذاری کرده از بازدهی خوبی برخوردار شده است. استان خوزستان جزء معدود استان‌هایی است که چاپخانه‌های آن تعطیل نشدند و این نشان از عشق و علاقه خود شما به این حرفه است.

وی اظهار کرد: در حوزه نشر خوشبختانه استان خوزستان وضعیت خوبی دارد و بر اساس آمار سالیانه خانه کتاب، استان خوزستان جزء 10 استان برتر در حوزه نشر است.

یاآور می‌شود: در این مراسم از کتاب «پروانه ای در آتش» زندگی نامه شهید علی لندی نوجوان قهرمان ایذه‌ای به نویسندگی «حیدر بویری» و «اسکندر مقصودی» رونمایی شد.


در پایان از  خدمات ارزشمند داود حسن زاده چاپخانه‌دار برتر استان خوزستان و دیگر ناشران و چاپخانه داران موفق خوزستانی با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.




http://sobhemelatnews.ir/fa/News/82002/داود-حسن-زاده-چاپخانه‌دار-برتر-استان-خوزستان-شد
بستن   چاپ