بازتاب توهین کلامی نسبت به زهره کودایی دروازه بان تیم ملی زنان در رسانه های فرانسوی زبان
بازتاب توهین کلامی نسبت به زهره کودایی دروازه بان تیم ملی زنان در رسانه های فرانسوی زبان
جمعه 28 آبان 1400 - 23:59:44
صبح ملت
به گزارش سرویس بین الملل صبح ملت ، خبرگزاری فرانسوی  ال اس ای (Lci) ، نسبت به توهین کلامی به زهره کودایی دروازه بان تیم ملی زنان از سوی اردن واکنش نشان داده و گزارشی را به شرح زیر ارائه داده است :
پس از پیروزی ایران مقابل اردن در ماه سپتامبر، فدراسیون فوتبال اردن، خواستار بررسی جنسیت زهره کودایی دروازه بان ایرانی تیم ملی زنان ایران شده است.
فدراسیون اردن اعلام کرده که در مورد "صلاحیت بازیکن و جنسیت وی " تردید دارد، واین اتهامات از سوی مربی ایرانی تیم ایران «بهانه‌های واهی» برای «عدم پذیرش شکست» توصیف شده است و مربی ایران بیان داشته که آماده است «هر مدرکی را که کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهد ارائه دهد». 
وی همچنین در ستون رسانه ورزشی ورزش3 تصریح کرد: کادر پزشکی تک تک بازیکنان تیم ملی را برای بررسی «هورمون ها» و «برای جلوگیری از بروز مشکل» به دقت معاینه کرده است.
بازیکن مورد نظر زهره کودایی قاطعانه این اتهامات را رد کرده و این توهین را محکوم کرده است، او با متوقف کردن دو بار ضربات پنالتی تیم مقابل  باعث پیروزی تیمش شده است. 
انتشار این خبر باعث جنجال از روز یکشنبه شده و هشتگی در حمایت از زهره کودایی در شبکه های اجتماعی به طور گسترده دست به دست می شود.  
یادآور می‌شویم، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا زنان از 20 ژانویه تا 15 فوریه در هند برگزار می‌شود.

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال زنان ایران موفق شد برای نخستین بار راهی رقابت های جام ملت های آسیا شود. شاگردان مریم ایراندوست در ضربات پنالتی از سد اردن عبور کردند و نام خود را به جمع تیم های حاضر در این رقابت ها اضافه کردند. ستاره آن بازی کسی نبود جز زهره کودایی سنگربان تیم ملی که توانست 2 ضربه پنالتی حریف را مهار کرده و باعث موفقیت تیم ملی شود.
زهره کودایی زاده 1368 در شهر باغملک خوزستان، دروازه‌بان تیم فوتبال ذوب آهن و تیم ملی فوتبال زنان ایران است. کودایی از سال 2009 به ترتیب در تیم‌های باشگاهی شهرداری بم،  شهرداری سنندج، پاس همدان، سپاهان و ذوب آهن بازی کرده است. اردنی ها که به نظر می رسد جنبه شکست را نداشتند، ادعاهای واهی را در این زمینه مطرح کردند. حسین‌بن علی، رئیس فدراسیون فوتبال اردن چند روز پیش در توئیتر خود بیانیه و شکایت این کشور علیه فدراسیون فوتبال ایران را مطرح کرد که با واکنش های شدیدی روبرو شد./ انتهای پیام
مترجم پریسا فرخیان
 

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/82192/بازتاب-توهین-کلامی-نسبت-به-زهره-کودایی-دروازه-بان-تیم-ملی-زنان-در-رسانه-های-فرانسوی-زبان
بستن   چاپ