توصیه حامد کرزای به طالبان
توصیه حامد کرزای به طالبان
شنبه 29 آبان 1400 - 10:42:17
مهر
به گزارش صبح ملت به نقل از روزنامه افغانستان تایمز، «حامد کرزای»، رئیس جمهور پیشین افغانستان به اظهارات اخیر وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان واکنش نشان داد.

در حالی که «محمد خالد حنفی»، وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان افغانستان در سخنرانی خود در ولایت بلخ رهبران سابق افغانستان را «مجرم» خوانده بود که به آنها عفو اعطا شده است، حال حامدکرزی به این مقام طالبان توصیه کرده که تنها وحدت، راهی به سوی ثبات و یک نظام ملی در کشور است.

دفتر حامد کرزای در واکنش به سخنان مقام طالبان گفت،: کرزای اظهارات این مقام طالبان را به قدری مهم نمی‌داند که آن را مورد بحث قرار دهد اما به او توصیه می‌کند که تنها وحدت، راهی به سوی ثبات و یک نظام ملی برای کشور عزیز ماست.

دو روز پیش از این نیز، «حامد کرزی» گفته بود که دولت طالبان در قدم اول باید مشروعیت ملی را کسب کند تا به شناسایی بین‌المللی دست یابد. وی در این باره افزود: در تمام کشورها داشتن مشروعیت ملی بنیاد رسمیت بین‌المللی است و در شرایط فعلی، مشروعیت ملی دولت طالبان از طریق انتخابات و یا از طریق لویه جرگه میسر خواهد شد.

این در حالی است که طالبان پس از تسلط بر کابل، مدعی تشکیل «امارت اسلامی افغانستان» شد و دولتی موقت ایجاد کرد اما تاکنون هیچ کشوری این گروه را به رسمیت نشناخته است.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/82231/توصیه-حامد-کرزای-به-طالبان
بستن   چاپ