رادیوخبری صبح ملت ویژه شهرستان دزفول منتشرشد
رادیوخبری صبح ملت ویژه شهرستان دزفول منتشرشد
جمعه 5 آذر 1400 - 03:33:25
رادیوخبری صبح ملت ویژه شهرستان دزفول  منتشرشد 
بامروری بر مهم  ترین خبرهای شهرستان  در  هفته ای  که گذشت  با صدای نازنین  غلامی  منتشرشد 

دبیرکل کمیسیون یونسکو در ایران:
مجمع دانشگاه‌های کهنسال دنیا راه اندازی شود
حجت اله ایوبی روز چهارشنبه با حضور ویدئوکنفرانسی در آیین افتتاح و کلنگ زنی سه طرح عمرانی و فرهنگی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: بعد از اینکه  دانشگاه جندی شاپور دزفول در فهرست یونسکو قرار گرفت، اقدامات ارزشمندی توسط این دانشگاه انجام شده که ضمن قدردانی از این اقدامات، باید تداوم یابند.
وی به رسمیت شناختن دانشگاه جندی شاپور دزفول توسط یونسکو را باعث افتخار کشورمان دانست و گفت: اگر نماد علم، فرهنگ و تربیت جهان را یونسکو بدانیم در حال بازگشت به ارزش‌هایی مانند ایران و دانشگاهی مانند جندی شاپور هستیم که از 1700 سال راه اندازی شد.
دبیرکل کمیسیون یونسکو در ایران بیان کرد: آغوش دانشجویان و دانشگاهیان ایران باستان و جندی شاپور دزفول به روی همه کشورها باز بود و اخلاق پزشکی و منشور اخلاق در دانشگاه جندی شاپور باستان وجود داشت.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول:
کپوی دزفول در آستانه جهانی شدن است
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با بیان اینکه مراحل ثبت جهانی دزفول به عنوان شهر کپو در حال انجام است، گفت: کارشناسان یونسکو به زودی بازدید نهایی خود را از کارگاه‌های تولیدی و کپوبافی دزفول انجام می‌دهند و مجوز ثبت دزفول به عنوان شهر جهانی کپو صادر می‌شود.
دکتر  چراغ  چشم  با اشاره به ثبت ملی دزفول به عنوان شهر ملی کپو در گذشته، ادامه داد: ثبت جهانی این عنوان یک رویداد مهم است که باعث هدایت گردشگران خارجی به شهرستان دزفول می‌شود. 

گردهمایی بزرگ یاوران ولایت دزفول برگزار شد
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی از اساتید حوزه علمیه در خوزستان روز چهارشنبه در این گردهمایی با تبریک هفته بسیج گفت: دشمن با راه اندازی بیش از 260 شبکه فارسی زبان به دنبال استحاله فرهنگی ایران است.
وی با بیان اینکه یکی از شعارهای دشمن پایان بسیج است که ن باید از آن غفلت کرد، افزود: امروز به شدت برای حفظ ناموس، شرف، وطن، دین و پیشرفت و توسعه به بسیج نیازمندیم.
این استاد حوزه علمیه بیان کرد: متاسفانه برخی در خواب غفلت به سر بردند و دم از صلح با دشمن زدند و با این شعار هشت سال مردم را سرکار گذاشتند.
هشت پرونده قاچاق مواد غذایی در دزفول تشکیل شد
محمد غلامی دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ارزش این پرونده‌های قاچاق مواد غذایی را 600 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از این هفته بازرسی و نظارت بر بازار و نحوه عرضه کالاهای اساسی از این هفته در دزفول افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: طی این بازرسی‌ها با هرگونه گرانفروشی و احتکار کالاهای اساسی به شدت برخورد خواهد شد.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/82668/رادیوخبری-صبح-ملت-ویژه-شهرستان-دزفول-منتشرشد
بستن   چاپ