دزپارت و برداشت از طلای سرخ
دزپارت و برداشت از طلای سرخ
دوشنبه 8 آذر 1400 - 18:08:48
صبح ملت
دزپارت و برداشت از طلای سرخ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان های ایذه و دزپارت : زعفران تولید شده در شهرستان دزپارت از مرغوبیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

 زعفران به عنوان یکی از محصولات استراتژیک که این روزها فصل برداشت آن در نقاط مختلف شهرستان دزپارت هستش پس از چندین سال تلاش‌ و آموزش و حمایت های مداوم از سوی اداره ترویج و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های ایذه و دزپارت مورد توجه جوانان و خانواده های روستایی قرار گرفته و رفته رفته  به یکی از مشاغل اصلی مردمان دزپارت تبدیل می‌شود. 

 در گفتگوی خبرنگار صبح ملت با نوروزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان های ایذه و دزپارت بیان شد : محصول تولیدی از مزارع زعفران در نقاط مختلف شهرستان دزپارت از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است، و اگر در این زمینه حمایت های لازم صورت بگیرد به نحوی که بسته بندی و برندسازی این محصول از همین منطقه صورت بگیرد به جرات می‌توان گفت که پتانسیل و ظرفیت حتی صادرات این محصول وجود دارد .

 نوروزی افزود : برخلاف تصور همگان که در ابتدا فکر می‌کردند شرایط اقلیمی دزپارت شاید بازدهی مناسب برای تولید محصول باکیفیت را نداشته باشد ، زعفران برداشت شده براحتی توان رقابت با محصولات تولیدی در دیگر استان‌های با سابقه‌ی زیاد در تولید زعفران را دارد.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/82963/دزپارت-و-برداشت-از-طلای-سرخ
بستن   چاپ