چین: تحریم‌کنندگان را به المپیک زمستانی دعوت نمی‌کنیم
دوشنبه 8 آذر 1400 - 18:59:50
ایسنا
رسانه دولتی چین امروز (دوشنبه) گزارش کرد، این کشور قصد ندارد سیاستمداران غربی را که تهدید کرده‌اند بازی‌های المپیک زمستانی پکن را بایکوت می‌کنند برای حضور در این مسابقات دعوت کند.

به گزارش رویترز، این اظهارنظر پس از آن مطرح شد که جو بایدن و بوریس جانسون، رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر انگلیس گفتند کشورهایشان ممکن است حضور رسمی در بازی‌های المپیک زمستانی پکن را محدود کنند.
روزنامه گلوبال تایمز چین از قول یکی از افراد مطلع که خواست نامش فاش نشود، نوشت: چین سیاستمداران آمریکایی را برای حضور در بازی‌های زمستانی دعوت نکرده و برنامه‌ای هم برای دعوت از تعداد زیادی از کشورهای مهم‌ های خارجی ندارد و علتش را هم خطرات مربوط به کرونا اعلام کرده است.
فعالان و اعضای کنگره آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات این کشور به دولت بایدن تاکید کردند تا به صورت دیپلماتیک این بازی‌ها را بایکوت کند. دولت واشنگتن، چین را به نسل کشی علیه گروه‌های اقلیت مسلمان در منطقه سین‌کیانگ در غرب چین متهم می‌کند اما دولت پکن این اتهامات را رد می‌کند.
چین بارها درخواست‌ها برای بایکوت دیپلماتیک بازی‌ها را محکوم کرده چون کشورها مقام‌های رسمی را برای مراسم افتتاحیه به این بازی‌ها نمی‌فرستند و آن را "تبلیغات مخرب" توصیف کرده است.
ژائو لیجیان،‌ سخنگوی وزارت خارجه چین همین جمعه گذشته در نشست خبری گفت که دولت پکن از کمیته المپیک آمریکا که مسئول تایید اسامی وزرشکاران این کشور و مقام‌هایی است که می خواهند در بازی‌های زمستانی شرکت کنند، 1528 درخواست دریافت کرده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز تنها مقام مسئول یک کشور بزرگ است که دعوت پکن را برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی پذیرفته است.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/82990/چین-تحریم‌کنندگان-را-به-المپیک-زمستانی-دعوت-نمی‌کنیم
بستن   چاپ