نتایج نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 2022 : رئیس جمهور بعدی فرانسه کیست ؟
نتایج نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 2022 : رئیس جمهور بعدی فرانسه کیست ؟
سه شنبه 28 دي 1400 - 08:25:18
صبح ملت

به گزارش سرویس بین الملل صبح ملت به نقل از رسانه های فرانسوی کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده و در نظرسنجی ها امانوئل ماکرون پیشتاز است.
بر اساس  نظرسنجی ایفوپ فیدوسیال(Ifop-fiducial) برای Paris Match در مورد انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه، امانوئل مکرون رئیس جمهور کنونی در دور اول انتخابات از مارین لوپن نامزد ملی گرای افراطی از حزب تجمع ملی و والری پکرس نامزد راستگرای حزب جمهوری خواهان پیشی خواهد گرفت.
امانوئل مکرون که هنوز به طور رسمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشده است در دور نخست انتخابات 24.5 درصد آرا، مارین لوپن 17 درصد و پکرس 16.5 درصد آرا را کسب خواهد کرد ، ارقامی که در مقایسه با نظرسنجی های قبلی ثابت مانده اند‌.
اریک زمور نامزد جنجالی انتخابات فرانسه نیز با از دست دادن 1.5 واحد در مقایسه با نظرسنجی های پیشین  با کسب 12.5 درصد آرا در جایگاه چهارم قرار خواهد گرفت.
بر اساس این نظرسنجی در دور دوم نیز امانوئل مکرون در برابر مارین لوپن با کسب 55.5 درصد آرا در مقابل 44.5 درصد و مقابل والری پکرس با کسب 53 درصد آرا در مقابل 47 درصد پیروز خواهد شد.
در میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی، 66 درصد از رای دهندگان قصد دارند در 10 آوریل در دور اول انتخابات در  رای گیری شرکت کرده و به نامزد مورد نظرشان رای دهند./
انتهای پیام
مترجم پریسا فرخیان


http://sobhemelatnews.ir/fa/News/87771/نتایج-نظر-سنجی-انتخابات-ریاست-جمهوری-فرانسه-2022-رئیس-جمهور-بعدی-فرانسه-کیست-؟
بستن   چاپ