نشست خبری مدیر آبفا دزفول با اصحاب رسانه
تکمیل طرح جامع فاضلاب دزفول 25 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
پنجشنبه 30 دي 1400 - 17:38:36
صبح ملت نیوز
نشست خبری مدیر آبفا دزفول با اصحاب رسانه

صبح امروز 30 دی ماه 1400 ، نشست خبری مدیر آبفای دزفول با اصحاب رسانه در محل سازمان آب و فاضلاب دزفول برگزار شد.

مدیر آبفای دزفول درباره حل مشکلات آب روستاهای دزفول گفت: با ادغام فاضلاب آب شهری و روستایی، حدود 88 روستا تحویل آبفا شد که بعضی از این روستاها طرح های نیمه تمام یا در حال اجرا دارند.

مصطفی اسماعیل سالم  افزود: برخی از مناطق درگیر مسائل و مشکلات زیادی در زمینه افت فشار و قطعی آب داشتند از جمله مناطق شرق، شهرک صنعتی شماره 2، سیاه منصور، شهرک مهاجرین و حسین کلولی که با حفر یک حلقه چاه و یک بوستر پمپ که در مسیر شهرک صنعتی قرار داده شد، مشکل افت فشار و کمبود آب آن مرتفع گردید.

مدیر آبفا ادامه داد: در بعضی از مناطق حاشیه دزفول برای رفع مشکلات آب، کارهای خوبی صورت گرفته است.وی با اشاره به قدیمی بودن و همچنین بی کیفیت بودن جنس لوله های آب در شهر صفی آباد، میانرود، دز آب بیان کرد دو پمپ در شهر صفی آباد تعویض و چاهای آب این شهر اورهال شد و این اقدام در شهر امام هم انجام شده است و برای رفع مشکلات آب شهری میانرود هم در حال پیگیری هستیم.

او ادامه داد:  منطقه جنوب با ریزش چاه مصلی مشکل داشت، روستاهای محمد بن جعفر، کوی سعدی، ذوالفقار و خانه هایی که روبه روی سایت بودند که توانستیم با آوردن چاه از بقعه محمد بن جعفر به صورت موقت مشکل رو برطرف کنیم.

وی با اشاره به افت فشار آب کوی آزادگان ‌گفت: گاهی با تانکر آب وارد مخازن می کردیم و به مجتمع های مسکونی که نیاز به آب داشتند، آبرسانی می کردیم که با پی گیری های لازم توانستیم تا حد زیادی این مشکل را برطرف کنیم.

 همچنین مدیر آبفا ی دزفول گفت: در بخش مناطق شمال دزفول، از لحاظ آب مشکل زیادی نداریم اما در نظر داریم که دو چاه وارد مدار کنیم که اجرا کننده آن، سازمان آب و برق است که از طریق نماینده و فرماندار دزفول در حال پیگیری هستیم.

مدیر آبفا منطقه دزفول اظهار داشت: در بخش فاضلاب 38 درصد طرح جامع فاضلاب اجرا شده است که برای تکمیل آن با کمبود مواجه هستیم و نیاز به 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار  هستیم که از طریق اعتبارات ملی و ماده 56 در حال پیگیری هستیم. همچنین حسین سعادتی معاون بهره‌برداری  آب و فاضلاب که در این ‌جلسه حضور داشت بیان کرد: طرح جامع فاضلاب دزفول در هسته مرکزی شهر دزفول طراحی و فاز اول و دوم آن در حال تکمیل شدن است.

وی از آغاز طرح جمع آوری و ساماندهی فاضلاب بیمارستان تامین اجتماعی و پادگان با اعتبار 10 میلیارد تومان خبر داد و گفت: پیمانکار این طرح در حال تجهیز کارگاه است. ضمن اینکه یک طرح فاضلاب دیگر با اعتبار 8 میلیارد تومان نیز در هسته مرکزی شهر در حال برنامه ریزی برای اجرا است.

وی در ادامه در خصوص گله برخی شهروندان مبنی بر اینکه آب آشامیدنی بوی کلر می دهد، از مردم خواست در صورت بروز چنین مشکلی با آبفای منطقه دزفول تماس بگیرند تا اکیپ امورکیفی آبفا به منطقه مورد نظر اعزام شود.

حسین سعادتی معاون بهره برداری آب وفاضلاب در این نشست  گفت: البته در این میان برخی مواقع نیز حباب از شیر آب خارج می شود که مردم به اشتباه گمان می کنند کلر است در حالی که اینگونه نیست.



خبرنگار: مریم کاظم پور

عکاس: سمیه مقدم



http://sobhemelatnews.ir/fa/News/87956/تکمیل-طرح-جامع-فاضلاب-دزفول-25-هزار-میلیارد-ریال-اعتبار-نیاز-دارد
بستن   چاپ