دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول روند برگزاری این جشنواره از ابتدا تاجشنواره اخیر را تشریح کرد
دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول روند برگزاری این جشنواره از ابتدا تاجشنواره اخیر را تشریح کرد
سه شنبه 5 بهمن 1400 - 16:00:22
صبح ملت نیوز
دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول روند برگزاری این جشنواره از ابتدا تاجشنواره اخیر را تشریح کرد

به گزارش خبر گزاری صبح ملت نیوز در گفتگویی بارئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول روند برگزاری جشنواره را از ابتدا تا جشنواره اخیر را تشریح کرد.

 علیرضا چرخابی گفت: جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول رهیافت سنجیده‌ای برای شناسایی و معرفی آثار برتر کودک و نوجوان و قدردانی از هنرمندان این عرصه است که با دانش، هنر و نوآفرینی‌های خود دنیای پرتلاطم هنر امروز را به سویی روشن‌تر و امن‌تر می‌برند. افرادی که با کنکاش و شناخت بیشتر جهان هستی و لطافت آن در زمینه‌های فرهنگی و هنری حرکتی شایسته را برای مردمان خود و به ویژه کودکان و نوجوانان محقق می‌سازند.
وی افزود:
این جشنواره که بنیان آن ابتدا به صورت همایش نهاد شد و پس از پشت سر گذاشتن 5 دوره موفق همایش، اکنون با برگزاری 14 دوره جشنواره به عنوان یکی از با سابقه‌ترین فستیوال های کودک و نوجوان کشور، در دو دهه اخیر برگزاری مستمر و موفقیت‌آمیزی در مجموع 19 دوره را پشت سر نهاده است.
به گفته  دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول :نهال نوپای جشنواره طی این سال‌ ها با تلاش روسا، مدیران، مسئولان و عوامل فرهنگی، هنری و اجرایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان که تشکیل دهنده ستاد برگزاری جشنواره بوده با همراهی دیگر ادارات شهری، استانی و کشوری در همه ادوار، به درختی ریشه‌دار، رشید و پر ثمر تبدیل شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای به ثمر رسیدن هدف والای این جشنواره یعنی رشد و تعالی فرهنگ و هنر به ویژه در زمینه تئاتر کودک و نوجوان، تلاش های فراوانی صورت گرفته، امیدواریم قطار هنری در حال حرکت جشنواره، با ظرفیت فوق عالی از دانش، پشتکار، تجربه، خلاقیت، هنر و خودباوری هنرمندان که موتور محرکه ارزشمندی برای شتاب بخشیدن به پیشرفت‌های هنری و توسعه فرهنگی در کشور محسوب می‌شود با حمایت هنرمندان و مسئولین بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:
دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول همواره فعال بوده و از پنج دوره ابتدایی همایش و چهارده دوره برگزاری جشنواره تا کنون آماده همکاری، هماهنگی و هرگونه مکاتبات و خدمات به علاقه مندان و هنرمندان شرکت کننده می باشد.
بایگانی دبیرخانه جشنواره با تمامی پروند‌های شرکت کننده در هر دوره، بایگانی عکس‌ها، فیلم‌ها، خبرها، بولتن، فراخوان، آیین نامه‌های برگزاری، آیین نامه‌های اجرایی، چارت ستاد، مستندات متعدد چاپی و دیجیتال، گزارش‌های خبری نوشتاری و تصویری که پی در پی در این خصوص منتشر شده‌اند، به عنوان بانک اطلاعاتی ارزشمندی است؛ که پایشگری و نمودار توسعه، صعود رو به رشد جشنواره را نشان داده و خبر از آن دارد که با افتخار این جشنواره را می توان یکی از جشنواره های معتبر و برتر تئاتر کودک و نوجوان کشور نامید.

علیرضا چرخابی افزود :امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه گیری این ویروس در سراسر جهان جهت حمایت از کادر پزشکی و پرستاران و قطع زنجیره کرونا و حمایت از پویش «من واکسن می زنم» چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با شعار «کودک، دوستی، بازی و نشاط» در دو بخش نمایشنامه نویسی و مقاله و پژوهش برگزار می شود که به لطف خدا با وجود شرایط کرونایی، تا بحال 46 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال رسیده که شامل: 32 متن نمایشنامه و 14 مقاله که تمامی آثار در کتاب دیجیتال انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان منتشر خواهند شد و آثار برگزیده که توسط داوران انتخاب می شوند از سوی ستاد جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و انجمن هنرهای نمایشی به صورت کتاب چاپ خواهند شد.
چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول  با شعار "کودک، دوستی، بازی،نشاط " به دبیری علیرضا چرخ ابی در دو بخش نمایشنامه نویسی و مقاله و پژوهش بهمن ماه 1400 در دزفول برگزار می شود.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/89459/دبیر-چهاردهمین-جشنواره-ملی-تئاتر-کودک-و-نوجوان-مهر-دزفول-روند-برگزاری-این-جشنواره-از-ابتدا-تاجشنواره
بستن   چاپ