رییس اداره تبلیغات اسلامی شوش: مراسم اعتکاف با حفظ همه دستورالعمل‌های بهداشتی در شوش برگزار می‌شود
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 11:10:59
روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شوش
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوش بیان داشت: اعتکاف از سنت های ناب اسلامی است که به دلیل جامعیت آن، عبادت های دیگر ، از نماز، روزه، تلاوت قرآن کریم، روزه داری و دعا را در دل خود دارد . لذا سهم بسزایی در گسترش معنویت و اصلاح جامعه ایفا می کند، تا بدانجا که مقام منبع ولایت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آن را نشان عیار معنویت و اخلاق در جامعه دانستند .

حجت الاسلام و المسلمین آل کثیر رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تصریح کرد: با عنایت به این که مراسم معنوی اعتکاف طبق سنت دینی و مذهبی برای جدا شدن از دنیا و تعلقات آن و برقراری ارتباط خالصانه با خدا هر ساله در ایام البیض ( روزهای 13 ، ١٤ و ١٥ ) رجب انجام می شود و امسال برگزاری این مراسم مصادف با روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه برابر با ٢٦ ،27 و 28 بهمن ماه ١٤٠٠ بوده که مقارن با پیک ششم شیوع بیماری کرونا سوش آمیکرون می باشد؛ امسال مراسم معنوی اعتکاف با حفظ همه دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی و استانی کرونا و به صورت محدود در مساجد شهرستان شوش و برگزار می‌شود.

وی یاداور شد: شرایط و دستورالعمل‌های برگزاری این مراسم در استان، شامل برگزاری مراسم با 20 درصد ظرفیت مسجد، ارائه مدرک تست pcr هنگام ثبت‌نام داوطلبان، ارائه مدرک تزریق واکسن کرونا، استفاده از ماسک، تب سنجی هنگام ورود به مسجد، رعایت فاصله اجتماعی« تأمین فضا برای هر نفر 4 متر مربع» ، استفاده مناسب از ماسک و اقلام عبادی شخصی «مهر و جانماز و کتاب های دعا...» الزامی است .

آل کثیر با بیان اینکه متولیان برگزاری اعتکاف باید به دقت پروتکل‌های تصویب شده در ستاد استانی کرونا را رعایت کنند، یادآورشد: بازدید و سرکشی از مراسم های اعتکاف برای رعایت کامل پروتکل‌ها صورت خواهد گرفت.


http://sobhemelatnews.ir/fa/News/91501/رییس-اداره-تبلیغات-اسلامی-شوش-مراسم-اعتکاف-با-حفظ-همه-دستورالعمل‌های-بهداشتی-در-شوش-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ