رادیوخبری صبح ملت ویژه استان خوزستان منتشرشد
رادیوخبری صبح ملت ویژه استان خوزستان منتشرشد
پنجشنبه 19 اسفند 1400 - 21:59:07
استاندار خوزستان:
حدود 400 واحد زلزله‌زده اندیکا تا قبل عید آماده می‌شود
صادق خلیلیان روز، 12 اسفند پس از بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا اظهار کرد: لازم بود سفری به منطقه زلزله زده اندیکا داشته باشیم و از نزدیک پیشرفت کارها را ببینیم. خوشبختانه پیشرفت کارها سرعت داشته و بر اساس آنجه که بنیاد مسکن اقدام کرده حدود 400 واحد مسکونی از واحدهایی که تخریب شده بود تا قبل از عید آماده می شود و اقلام اساسی که بنیاد مستضعفان تهیه کرده در اختیار افرادی که خانه تحویل می گیرند قرار داده می شود.

امضای تفاهم‌نامه زراعت چوب میان منابع طبیعی خوزستان و توسعه نیشکر
محمدتقی سجادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای زراعت چوب در سطح 2 هزار هکتار با شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به امضا رسید که در این تفاهم‌نامه علاوه بر موضوع زراعت چوب بحث شورورزی در سطح 25 هزار هکتار و اجرای برنامه‌های بیابان‌زدایی را نیز خواهیم داشت.
وی افزود: این تفاهم‌نامه، در زمین‌ها و منابع آبی شرکت توسعه نیشکر انجام خواهد شد و گونه‌های مختلف گیاهی از جمله اکالیپتوس در آن کشت می‌شود و نهایتا تا پایان سال 1401 به اتمام می‌رسد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران مطرح کرد
در هلال احمر به وحدت مضاعف نیاز داریم / لزوم ترویج آموزش‌های مواجهه با بحران‌ها
یعقوب سلیمانی در مراسم اختتامیه گردهمایی آموزشی و توجیهی معاونین آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور که روز (19 اسفندماه) به میزبانی جمعیت هلال احمر خوزستان در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: فردا روز ملی راهیان نور است؛ اولین سفری که رهبر معطم انقلاب به خوزستان داشتند سال 75 بود و به این جهت 20 اسفندماه به عنوان روز ملی راهیان نور نامگذاری شد. دفاع مقدس یکی از قله‌های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی و سیمای زمینی آیات آسمانی و تفسیر آیه‌های آسمانی روی زمین است.

شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی استان خوزستان برگزار می‌شود
انجمن موسیقی خوزستان همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی را اردیبهشت 1401 برگزار می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان خبر داد
پیگیری تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری در خوزستان
کتر محمد راضی جلالی در نشست با رسانه‌ها در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد در اهواز اظهار کرد: در تلاش هستیم با همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی، از وزارت علوم گرفته تا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین استانداری خوزستان، شورای عالی فناوری و نوآوری استان خوزستان تشکیل شود. این موضوع در نشستی با وزیر علوم مطرح شد و مورد استقبال دکتر زلفی گل قرار گرفت. سپس نشستی نیز با استاندار خوزستان داشتیم که ایشان نیز از این موضوع استقبال کردند.
داوران پنجمین جشنواره تئاتر دورق شادگان منصوب شدند
اعضای هیات داوران بخش نمایشنامه‌نویسی و بخش تئاتر صحنه‌ای پنجمین جشنواره تئاتر دورق شادگان منصوب شدند.
علی درفش، دبیر پنجمین جشنواره تئاتر دورق شادگان، در احکامی جداگانه اعضای هیات داوران بخش نمایشنامه‌نویسی و هیات داوران بخش تئاتر صحنه‌ای این دوره از جشنواره را منصوب کرد

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/93140/رادیوخبری-صبح-ملت-ویژه-استان-خوزستان-منتشرشد
بستن   چاپ