فرماندار دزفول : دزفول به عنوان قطب کشاورزی لازم است از فضای شهرک گلخانه‌ای جهت افزایش تولیدات سبزی وصیفی استفاده بهینه کرد
فرماندار دزفول : دزفول به عنوان قطب کشاورزی لازم است از فضای شهرک گلخانه‌ای جهت افزایش تولیدات سبزی وصیفی استفاده بهینه کرد
شنبه 21 اسفند 1400 - 11:21:52
صبح ملت نیوز
علی فرهمند پور:دزفول به عنوان قطب کشاورزی لازم است از فضای شهرک گلخانه‌ای جهت افزایش تولیدات سبزی وصیفی استفاده بهینه کرد


به گزارش صبح ملت نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دزفول ، جلسه‌ای با محوریت ساماندهی شهرک گلخانه‌ای دزفول با حضور علی فرهمندپور فرماندار ویژه شهرستان، زارعی رئیس جهاد کشاورزی دزفول و مجدیان معاون برنامه ریزی، تعدادی از کارشناسان بخش کشاورزی دزفول و یکی از فعالین عرصه صادرات گل و گیاه از تهران، در فرمانداری برگزار شد.

علی فرهمندپور در این جلسه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان و نقش موثر آن در حوزه کشاورزی کشور به عنوان یک قطب لازم است از فضای شهرک گلخانه‌ای دزفول جهت افزایش تولیدات سبزی و صیفی دزفول که تاثیر مستقیمی بر اقتصاد دارند، استفاده بهینه کرد.

وی افزود: باتوجه به مهیا بودن بستر فضای گلخانه‌ای لازم است اقدامات بعدی از جمله تسهیل در سرمایه گذاری و دعوت جوانان جهت اشتغالزایی انجام شوند.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: دزفول دارای تنوع بالایی در محصولات کشاورزی و سایر سبزی و صیفی است از این رو لازم است جهت رونق در بازار فروش طراحی الگو کشت در شهرک گلخانه‌ای با دقت و حساسیت بیشتری دنبال شود.

وی ادامه داد: قطعا برای بازدهی و سودهی بیشتر طرح‌ها باید محصولاتی متناسب با اقلیم کشت شوند و پیش از اقدام به کاشت و اجرای هر طرح، فضا متناسب با شرایط محصول آماده سازی شود.

علی فرهمندپور تصریح کرد: این ظرفیت در شهرک گلخانه‌ای وجود دارد که قسمتی از آن به عنوان یک نمایشگاه دائمی برای عرضه مستقیم محصولات شهرک، در معرض بازدید عموم مردم قرار گیرد.

وی بااشاره به صرفه اقتصادی محصولات گلخانه‌‌ای بیان کرد: کشت‌های گلخانه‌ای علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، تولید محصول بیشتر، افزایش تولید در واحد سطح، سلامت محصول تولیدی گلخانه‌ها و اشتغالزایی را نیز به همراه داشته و این مزایا هر کدام به خودی خود نقش بسزایی در شکوفایی بخش کشاورزی در شرایط بحرانی امروز منابع آبی دارد.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/93197/فرماندار-دزفول-دزفول-به-عنوان-قطب-کشاورزی-لازم-است-از-فضای-شهرک-گلخانه‌ای-جهت-افزایش-تولیدات-سبزی
بستن   چاپ