رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول: خبرنگاران دزفول عضو خانه مطبوعات شوند
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول: خبرنگاران دزفول عضو خانه مطبوعات شوند
شنبه 20 فروردين 1401 - 11:31:56
صبح ملت نیوز
خبرنگاران دزفول عضو خانه مطبوعات شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول خواستار عضویت خبرنگاران این شهرستان در خانه مطبوعات شد و اظهارداشت: اگر تعداد فعالان رسانه‌ای عضو خانه مطبوعات در هر شهرستان بیش از 20 نفر باشد می‌توانند درخواست ایجاد دفتر خانه مطبوعات را در شهرستان خود بدهند.

به گزارش صبح ملت نیوز  علیرضا چرخابی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در حالیکه 15 نفر در سطح شهرستان دزفول مجوز فعالیت رسانه‌ای دارند ولی کمتر از 10 نفر از این شهرستان عضو خانه مطبوعات هستند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود خبرنگاران شهرستان دزفول برای بهره مندی از مزایا در خانه مطبوعات ثبت نام کنند چراکه بسیاری از مطلبات صنفی با ایجاد دفتر خانه مطبوعات در شهرستان قابل پیگیری هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: صرفنظر از مزایا و مسائل رفاهی با ایجاد خانه مطبوعات می‌توان بین خبرنگاران انسجام ایجاد و برای آنها کارگاه‌های آموزشی برگزار کرد. 

وی مبنای هرگونه خدمات به رسانه‌ها را شناسایی و مجوز آنها دانست و افزود: ساماندهی رسانه‌ها و دریافت مجوز از سوی آنها الزامی است.

چرخابی با تاکید بر لزوم جلوگیری از فعالیت افراد بدون صلاحیت در عرصه رسانه گفت: خبرنگار همواره باید به روز باشد و دانش او در مورد مطالب منتشر شده از مخاطبان بیشتر باشد.  

فعالیت 15 سایت فعال خبری در دزفول

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با اشاره به فعالیت حدود 15 سایت فعال خبری در این شهرستان اظهارداشت: شناسنامه دار شدن رسانه‌ها، دریافت مجوز فعالیت و آموزش خبرنگاران برای وارد شدن به عرصه رسانه ضروری است.

وی با اشاره به نظارت جدی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بر فعالیت رسانه‌ها افزود: رسانه‌های بدون مجوز را به دریافت مجوز دعوت کرده‌ایم و امیدواریم در این زمینه اقدام کنند.

چرخابی با بیان اینکه جایگاه رسانه‌های دارای مجوز باید ویژه دیده شود، بیان کرد: رسانه‌ها و فعالان مجازی خوبی در دزفول وجود دارد که به منظور ساماندهی آنها، خواستار معرفی خبرنگاران این رسانه‌ها به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شده‌ایم تا در کنار بانک اطلاعاتی هنرمندان، بانک اطلاعاتی خبرنگاران شهرستان را نیز تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید از گرفتن مجوز استقبال کنند، افزود: رسانه‌های دارای مجوز از حمایت‌های دادگاه مطبوعاتی بهره مند می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: هیات منصفه مطبوعات افرادی متخصص هستند و درصورت فعالیت رسانه‌ای براساس چارچوب‌ها از رسانه در دعاوی حقوقی دفاع می‌کنند.

وی افزود: شهرستان دزفول بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد لذا نداشتن مجوز برای فعالیت رسانه‌ای در این شهرستان پذیرفتنی نیست.

چرخابی از مسئولان شهرستان دزفول برای استعلام خبرنگاران از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از برگزاری نشست خبری قدردانی کرد.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/94239/رئیس-اداره-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-دزفول-خبرنگاران-دزفول-عضو-خانه-مطبوعات-شوند
بستن   چاپ