موزه ربیعی کرشت
موزه ربیعی کرشت
جمعه 2 ارديبهشت 1401 - 19:15:18
صبح ‌ملت نیوز
موزه ربیعی کرشت

🔹  علی ربیعی، مجموعه دار موزه ربیعی در روستای کرشت،  در گفت و گو  با خبرنگار صبح ملت گفت: از کودکی علاقمند به جمع آوری اشیاء و اولین اقدام او به جمع آوری اشیاء قدیمی، در سن 13سالگی بوده است، اما از سن 22 سالگی به طور جدی، جمع آوری اجناس این مجموعه را آغاز کرده است.

وی گفت: غالب اشیاء  این موزه، به شکل فلز و حدود 5000 قطعه می باشد که قدمت آنها، از  دوران معاصر تا 100 سال پیش، زمان قاجاریه، صفویه،  زندیه، و بخشی به ماقبل بر می گردد.

🔹علی ربیعی افزود: سال 1396مجوز مجموعه داری موزه کرشت، از طرف رئیس انجمن مجموعه داران موزه منوچهر لطفی، صادر و سال 1398 از طریق وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، اشیاء موجود در این موزه صورت برداری و مستند سازی؛ و  همچنین پروسه ی اداری آن نیز طی شده ‌است.

🔹 ‌مجموعه دار موزه ربیعی، در پایان ‌اظهار داشت: اشیاء موجود در این ‌موزه، شامل:‌ مجمعه ها، سماورها، آفتابه های مسی، ساعت ها، انواع و اقسام ظروف  و ابزار آلات پیشینیان، تعدادی اجناس‌ چوبی، سفالی، چینی، پارچه ای، کاغذی، سنگی، مسی و برنجی است. 

🔹لازم به ذکر است: کَرَشت مرکز دهستان کرشت و روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان پردیس در استان تهران است. کرشت به لحاظ نزدیکی به تهران و شهر پردیس از موقعیت خاصی برخوردار می باشد و از جاذبه های کرشت، موزه این منطقه می باشد.

عکاس و خبرنگار: خدیجه امینی علمداری

ویرایش: مریم کاظم پور

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/94903/موزه-ربیعی-کرشت
بستن   چاپ