معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد:
خدمات درمانی دوران دفاع مقدس در دزفول ستودنی است
چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 11:54:02
صبح ملت نیوز
خدمات درمانی دوران دفاع مقدس در دزفول ستودنی است

🔹معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: در 8 سال دفاع مقدس با کمترین امکانات و تجهیزات پزشکی در دزفول، بعنوان نزدیک ترین شهر استراتژی کشور به جبهه های نبرد، خدمات درمانی قابل توجهی ارائه می شد.
 
🔹به گزارش صبح ملت ،مهرداد کلانتریان،ضمن تبریک چهارم خرداد، روز دزفول اظهار داشت: در میان شهرها و مناطق درگیر در هشت سال جنگ تحمیلی، دزفول تنها شهر اشغال نشده ای بود که مورد بیشترین حملات زمینی و هوایی رژیم بعثی عراق قرار گرفت و نیازمند خدمات درمانی ویژه ای بود. 
 
🔹وی افزود: در این دوران بیمارستان های افشار و زایشگاه یازهرا (س) و همچنین بیمارستان های نظامی پایگاه چهارم شکاری دزفول و تیپ 92 زرهی ارتش (292 شهید آزادی امروز) در دزفول به بیماران و همچنین مجروحین مناطق جنگی و شهری ارائه خدمات درمانی می نمودند.

🔹دکتر کلانتریان افزود:بی سابقه ترین و خطرناک ترین عمل جراحی در دروان 8 سال دفاع مقدس در اتاق عمل بیمارستان افشار دزفول (جوانی که خمپاره منفجر نشده در دستش اصابت شده بود) توسط دکتر تابش انجام شد که مورد توجه فیلم سازان قرار گرفت و فیلم سینمایی آن ساخته شد.  

🔹معاون درمان بیان داشت:با وجود عدم امنیت جانی در شهر و زیر بمباران های توپخانه ای، هوایی و موشکی رژیم بعثی عراق بیمارستان های شهر ارائه خدمات درمانی به مجروحان و بیماران را بی وقفه ادامه دادند و در صورت نیاز کارکنان اداری بیمارستان ها همدوش کادر درمان به مجروحان رسیدگی می کردند.

🔹دکتر کلانتریان افزود:در این دوران سخت نیاز به یک بیمارستان دیگر در شهر خودنمایی می کرد که با همت وزارت بهداشت و سایر گروه های جهادی در کمترین زمان ممکن بیمارستان مجهز زیرزمینی یازهرا (س) در اعماق زمین در محوطه زایشگاه یازهرا (س) راه اندازی شد تا به مجروحان و بیماران ارائه خدمت نماید.پس از پایان 8 سال دفاع مقدس بعنوان یک اثر فاخر ملی دفاع مقدس به ثبت رسیده است. 

🔹در پایان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان داشت: ثبت روز چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور بعنوان روز ملی مقاومت و پایداری، روز دزفول، بهانه ای است تا از مجاهدت و فداکاری حوزه سلامت بویژه کادر درمان که بعنوان سربازان گمنام این مرز و بوم مرهمی بر دل رزمندگان اسلام بودند تقدیر و تشکر کرد.

🔹اطلاعیه منتشره از سوی وزارت کشور در دولت وقت، نقش مؤثر مردم و فرزندان دزفول در مدیریت جنگ از مهمترین دلیل انتخاب دزفول در چهارم خرداد سال 1366 بعنوان «شهر نمونه مقاومت» اعلام گردید و لوح شهر نمونه در یکی از میادین دزفول نصب گردید به همین منظور روز چهارم خرداد، روز دزفول در تقویم رسمی کشور ثبت گردید.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/96071/خدمات-درمانی-دوران-دفاع-مقدس-در-دزفول-ستودنی-است
بستن   چاپ