نقد و بررسی «کلاق من صیگار می‌کشد » در برنامه سیم و زر رادیو فرهنگ
نقد و بررسی «کلاق من صیگار می‌کشد » در برنامه سیم و زر رادیو فرهنگ
دوشنبه 30 خرداد 1401 - 08:05:47
نقد و بررسی  «کلاق من صیگار می‌کشد » در  برنامه سیم و زر رادیو فرهنگ

کتاب کلاق من صیگار می‌کشد  به مجتبی گودرزی در برنامه « سیم ‌وزر» رادیو فرهنگ نقد و بررسی می شود.
در تازه‌ترین برنامه سیم و زر رادیو فرهنگ این هفته دوشنبه 30 خرداد ماه کتاب  کلاق من صیگار می‌کشد  در گفت‌و گو‌  با نویسنده  اثر معرفی می‌شود.

در برنامه رادیویی «سیم و زر» این هفته  امین خرمی به عنوان کارشناس مجری درباره کتاب کلاق من صیگار می‌کشد  با  مجتبی گودرزی این کتاب گفت‌وگو می‌کند. 
کتاب کلاق من صیگار می‌کشد، از هفت داستان کوتاه با محتوای اجتماعی و سیاسی تشکیل شده است. مجموعه داستان‌های این اثر زندگی افراد گوناگون جامعه را روایت می‌کنند که تفکرات آن‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر زندگی روزمره‌شان سایه افکنده است.
در این برنامه چرایی اشتباه بودن عنوان بیان شده و همچنین محتوای کتاب ‌‌داستان ها معرفی می شوند.
هر روایت از داستان کتاب مخاطب را با پازل به هم ریخته‌ای از داستان یک کلاغ روبه‌رو می‌کند که در واپسین صفحات کتاب این تکه‌های پازل در ذهن مخاطب مرتب می‌شوند.
گفتنی است،یکی از دغدغه‌های بزرگ گودرزی که منجر به نوشتن کتاب کلاق من صیگار می‌کشد شد این بود که اشتباه ما در دستیابی به اهداف و آرمان‌هایمان چه بود، این پرسش بزرگی است که نسل بعد از انقلاب با آن مواجه است. همین پرسش مجتبی گودرزی را واداشت که به عنوان پژوهشگر کتاب روند اتفاقات 50 سال اخیر ایران را بررسی کند و با هنر و سبک داستان‌نویسی خود پاسخی برای این سوال پیدا کند.
برنامه «سیم و زر» با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار دوشنبه‌ها ساعت 12:00 روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/97074/نقد-و-بررسی-«کلاق-من-صیگار-می‌کشد-»-در-برنامه-سیم-و-زر-رادیو-فرهنگ
بستن   چاپ