رادیوخبری خوزستان منتشر شد
رادیوخبری صبح ملت ویژه استان خوزستان منتشرشد
جمعه 10 تير 1401 - 10:47:36


_ خاندوزی در بازدید از گمرکات آبادان گفت :
کالاهای ته لنجی به رسمیت شناخته می‌شوند

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان سفر یک روزه خود به خوزستان، از گمرک اروندکنار و چوئبده آبادان بازدید و با مسئولان، فعالان اقتصادی و لنجداران  گفت‌وگو کرد.

وزیر اقتصاد در این بازدید در مورد چالش‌های گمرک چوئبده و گرانی سوخت گفت: درباره این مساله برای سه استان کشور، ستاد مبارزه با قاچاق، وزارت کشور و وزارت صمت، هر سه دست به دست هم داده اند.همچنین برای اولین بار به جای اینکه کسانی که کار شرافتمندانه در لنج انجام می‌دهند، به قاچاق متهم شوند و یا با چشم دیگری به آن‌ها نگاه شود، به این کار رسمیت داده  و کالای آن ها به عنوان کالای رسمی مجاز شناخته شده  اما باید ضابطه‌مند شوند.

_ وزیر کشور عنوان کرد
ضرورت تسریع در عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده اندیکا

احمد وحیدی، وزیر کشور 9 تیرماه در بدو ورود به خوزستان جهت بازدید از وضعیت واحدهای مسکونی ساخته شده توسط بنیاد مسکن برای مردم زلزله‌زده اندیکا وارد روستای گلالک از بخش چلو شد.

وحیدی در حاشیه این بازدید با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای مسکونی ساخته شده در این روستا اظهار کرد: در این روستا حدود 6٠ مسکن باید ساخته می‌شد در حال حاضر برخی از آن‌ها حدود ٧٠ درصد پیشرفت داشته‌اند و با قول‌هایی که داده شده بنا است این واحدها تا مردادماه به پایان برسند.

_ رییس اداره شیلات شهرستان خبرداد:
معرفی 12 متقاضی دریافت تسهیلات بنیاد برکت به بانک‌ها در آبادان

رییس اداره شیلات آبادان گفت: به فراخور اقلیم منطقه در زمینه ی صید و صیادی و آبزی‌پروری 12 متقاضی دریافت تسهیلات بنیاد برکت به بانک‌ها معرفی شده است.

موسی کاکایی در گفت و گو با ایسنا تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات بنیاد برکت در سال جاری را 12 نفر اعلام و اظهارکرد: به فراخور اقلیم منطقه در زمینه صید و صیادی و آبزی پروری با استفاده از تسهیلات بنیاد برکت با کارمزد نسبی از طریق بانک‌های عامل نظیر صندوق کارآفرینی امید، بانک پارسیان و ... اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر 3 تسهیلگر بنیاد برکت در محدوده بخش مرکزی، چوئبده (تنگه 3)، اروند کنار و دهستان نوآباد با فرهنگ سازی در بین جامعه هدف، تشویق و ترغیب متقاضیان در راستای پرورش آبزیان در حال همکاری هستند.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/97435/رادیوخبری-صبح-ملت-ویژه-استان-خوزستان-منتشرشد
بستن   چاپ